• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۵۳۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل

بالا بردن ظرفیت عرضه بلیت در گرو توسعه ناوگان ریلی

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته ایران گفت: توسعه ناوگان ریلی منتاسب با نیاز‌ها و ظرفیت کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

بالا بردن ظرفیت عرضه بلیت در گرو توسعه ناوگاان ریلیآقای ابوالقاسم سعیدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما گفت :در دوره های زمانی فصلی به علت برخی مشکلات عرضه بلیت قطار محدود است و باید متناسب با افزایش تقاضا ظرفیت ایجاد میکردیم.

آقای سعیدی گفت : با توجه به ظرفیت ناوگان روزانه حدود200 هزار نفر میتوانند جا به جا شوند؛ اما با توجه به اینکه عمر ناوگنها افزایش یافته و مدتی هم ناوگان جدیدی نسبت به جمعیت به مجموعه اضافه نشده ؛ بنابراین ظرفیتمان متناسب با نیاز کشور افزایش نیافته است.

دبیر انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته ایران گفت : بخش خصوصی حدود 20 سالی که وارد عرصه خدمات مسافری ریلی شده و دولت باید از این بخش از طریق تسهیلات ارزان قیمت یا مجوز ورود واگن از خارج حمایت کند زیرا ظرفیت داخل پاسخگو نیاز نیست.

آقای ابوالقاسم سعیدی گفت :اکنون تعدادی کارخانه تولید واگن داریم اما شرکتهای داخلی دچار برخی مشکلاتی هستند که نمیتوانند بیش از ظرفیتشان تولیدکنند.علاوه بر آن قیمت واگن هم تاثیر گذار است و دولت باید تسهیلات ارزان قیمتی را در اختیار بخش خصوصی بگذارد.

آقای ابوالقاسم سعیدی گفت : قیمت واگن حدود 20 میلیارد تومان است و با این قیمت نمیتوان فعالیتها را افزایش داد . با توجه به اینکه مدت بازگشت سرمایه برای سرمایه گذار زیاد است لذا سرمایه گذاران در این عرصه کمتر ورود میکنند. و لازم است دولت تسهیلاتی را در این زمینه در اختیار بخش خصوصی قرار دهد .

آقای ابوالقاسم سعیدی گفت : آنچه که به جامعه عرضه می شود در حد امکانات است منتها امکانات متناسب با نیاز نیست و خیلی کمتر از این است. البته محدودیتی ها و سفرهای اضطراری سازمانهایی که از قطار استفاده میکنند هم وجود دارد؛ بنابراین تقاضا با انچه عرضه می شود فاصله دارد و متناسب نیست.

آقای ابوالقاسم سعیدی درباره توسعه و افزایش واگن گفت : در گذشته شرکتها انتظار داشتند از طریق تولید داخلی یا از طریق واردات نیازها را تامین کنند اما با قیمتهایی و شرایطی که وجود دارد اگر به کارخانه سفارش واگن بدهید باید 30 درصد مبلغ را واریز کنید و شرکتهای داخلی با برخی مشکلات روبرو هستند بخش تولید و سازندگان هم برخی محدویتها را دارند بنابراین در سالهای اخیر شرکتها بیشتر روی بازسازی و تعمیر ناوگان موجود تمرکز دارند و هزینه تعمیر واگن هم افزایش یافته و اگر واگن در سطح مورد انتظار راه آهن بخواهد تعمیر شود چیزی حدود 8 یا 9 هزار میلیارد تومان باید هزینه کرد .

آقای ابوالقاسم سعیدی گفت: قیمت گذاری در بخش حمل و نقل ریلی مسافر هم بر حسب تعرفه دولتی است و تعرفه ریلی هم محدود و کنترل شده است اکنون تعرفه که بعد از دو سال حدود 25 درصد اضافه شده متناسب با نیاز نیست و با این تعرفه صاحب سرمایه انگیزه سرمایه گذاری ندارد زیرا در صنعت ریلی سرعت بازگشت سرمایه طولانی است و محدودیتهایی که در حوزه حمل و نقل ریلی وجود دارد هم مزید بر علت است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
طرح هوشمند سازی موتورخانه‌های ادارات دولتی و مدارس در چهارمحال و بختیاری
خودسوزی در دادسرای عمومی و انقلاب کهنوج
حفظ قهرمانی، هدف اصلی حضور در پاراآسیایی جوانان
توزیع شیر در مدارس قم از ۱۵ آذر
جشن اکران فیلم دختر برقی در سینما آزادی کرمانشاه
مسئولان پای میز خدمت در بوکان
عملیات علیه سازمان فتو در ترکیه
پیگیری درخواست‌های ۱۰۵ نفر از مراجعین به دادگستری خوزستان
یزد در آستانه گره‌گشایی بزرگ ترافیکی
برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس اردبیل
افزایش جابجایی مسافر از پایانه‌های مسافربری خوزستان
معرفی کشاورزان و تولیدکنندگان برتر فارس
مردم ایران میراث دار نهضت جنگل و روحیه استکبار ستیری یک روحانی مبارز
اعزام کاروان راهیان نور اشنویه به مناطق عملیاتی جنوب کشور
برتری مس کرمان بر فرازبام خاییز دهدشت درلیگ برتر هندبال
انتشار بیش از ۱۲۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد
بیش از ۶ میلیون تخلف ساکن در پایتخت اعمال قانون شده‌اند
متوسط قیمت کالا‌های خوراکی در آبان ماه
حفاظت ۴ هزار نیرو از ۳۰ میلیون هکتار عرصه‌طبیعی کشور
«مسئولیت و سازندگی»، منتخب کتاب فصل دانشجویان شد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
دانشگاه‌ها و مدارس فارس، فردا مجازی شد
پیگیری وضعیت سلامت آقای رضا امیرخانی از سوی رهبر انقلاب
برترین آثار عکاسی خیابانی ۲۰۲۵
پاسخ به پرسش‌های متداول طرح جدید بنزین
اساتید دانشگاه یاسوج در فهرست دانشمندان یک درصد برتر جهان
تردید‌ها درباره سلامتی ترامپ با انتشار‌ام‌آر‌آی وی
تسلیت رهبر انقلاب به آقای سقاب اصفهانی
دشمن خطا کند هزینه سنگینی به او تحمیل می‌کنیم
بازیکن دهدشتی برترین گلزن نیم فصل لیگ برتر امید‌های کشور
ادامه آموزش غیرحضوری دانشگاه‌ها و مدارس استان تهران
بازدید رئیس رسانه ملی از فدراسیون کشتی و دیدار با ملی پوشان
شیوع آنفولانزا و غیر حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌های هرمزگان
ماجرای یک پیام!
کلاف سردرگم قیمت گذاری خودرو‌های مونتاژی
تلاش آمریکا برای نفوذ در بوسنی و هرزگوین
بازیکن دهدشتی برترین گلزن نیم فصل لیگ برتر امید‌های کشور  (۴۴ نظر)
امروز؛ آخرین فرصت ثبت نام آزمون استخدامی سرایداران  (۱ نظر)
فرزندان مصدوم معاون رئیس جمهور به تهران منتقل شدند  (۱ نظر)
غیر حضوری شدن مدارس ابتدایی چهار شهر و ۲۰ روستای استان مرکزی  (۱ نظر)
تردید‌ها درباره سلامتی ترامپ با انتشار‌ام‌آر‌آی وی  (۱ نظر)
دشمن خطا کند هزینه سنگینی به او تحمیل می‌کنیم  (۱ نظر)
با وجود تاخیر در تحویل خودروها؛ اقدام سایپا برای پیش‌فروش خودرو  (۱ نظر)
اقدام استرالیا علیه سپاه در جهت اهداف آمریکا و اسرائیل است  (۱ نظر)
بیانیه‌ ونزوئلا در محکومیت‌ آمریکا برای بستن حریم‌ هوایی  (۱ نظر)
خشک شدن ذخایر آبی اروپا  (۱ نظر)
پدافندهوایی ارتش همیشه در حالت آماده‌باش کامل است  (۱ نظر)
سرعت غیرمجاز، رکن اصلی تصادفات جاده‌ای  (۱ نظر)
جانباز سرافراز محمود باقری گزنی به همرزمان شهیدش پیوست  (۱ نظر)
فراهم شدن امکان ثبت نام سهام برای متولدین ۱۴۰۱ به بعد  (۱ نظر)
میرزا کوچک جنگلی بزرگمرد پرآوازه‌ گیلان  (۱ نظر)