پخش زنده
امروز: -
استاندار کرمانشاه به مناسبت هفته تامین اجتماعی، صبح روز شنبه از شعبه 2 سازمان تأمین اجتماعی کرمانشاه بازدید و بر تسریع و کیفیت بخشی در ارائه خدمات به مردم تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، دکتر منوچهر حبیبی در این بازدید که با هدف بررسی روند خدمترسانی به مراجعان انجام شد، با کارکنان شعبه و مراجعهکنندگان به گفتوگو پرداخت و از نزدیک در جریان مسائل و درخواستهای مردم قرار گرفت.
استاندار کرمانشاه ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی و خداقوت به کارکنان این مجموعه بر لزوم حمایت از کارکنان تاکید کرد.
مدیر ارشد استان با اشاره به برخی مسائل و مطالبات مطرحشده توسط برخی مراجعهکنندگان، دستورات لازم را برای بررسی و پیگیری فوری مشکلات صادر کرد و گفت: نباید هیچگونه وقفهای در ارائه خدمات به مردم ایجاد شود. انتظارات مردم از دستگاههای خدماتی بهحق است و مسئولان موظف به پاسخگویی هستند.
دکتر حبیبی همچنین بر اهمیت توسعه خدمات غیرحضوری و هوشمندسازی فرآیندها تأکید کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت سامانههای الکترونیکی، میتوان بخش زیادی از مراجعات حضوری را کاهش داد و رضایت عمومی را ارتقا بخشید.
در این بازدید، استاندار کرمانشاه از زحمات مسئولان و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی استان تقدیر کرد و خواستار استمرار پیگیریها برای بهبود زیرساختهای خدمترسانی شد.
دکتر منوچهر حبیبی، استاندار کرمانشاه در جمع مدیران این مرکز با تأکید بر نقش کلیدی سازمان تأمین اجتماعی در ارائه خدمات گسترده به مردم استان، خواستار تسریع در توسعه خدمات غیرحضوری این سازمان شد.
وی با اشاره به تحت پوشش بودن حدود ۴۰ درصد جمعیت استان توسط این سازمان، گفت: سازمان تأمین اجتماعی یکی از دستگاههای پرمراجعه است که نقش مهمی در زندگی بخش قابل توجهی از شهروندان ایفا میکند و از همین رو، ارتقای کیفیت خدمات و پاسخگویی به مردم باید در اولویت قرار گیرد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه،هم با بیان اینکه این استان بیش از ۲۷۰ هزار بیمهشده و ۹۳ هزار مستمریبگیر دارد، اظهار داشت: در ماههای اردیبهشت و خرداد، مجموع پرداخت مستمریها در استان بهطور میانگین به یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان رسیده است.
وی افزود: این هزینهها تماما از محل وصول حق بیمه مردم تامین میشود و در شرایطی که منابع لازم فراهم نباشد، ارائه خدمات نیز با چالش جدی مواجه خواهد شد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به مشکلات وصول مطالبات سازمان از کارگاهها و پیمانکاران بیان داشت: متاسفانه برخی از دستگاههای اجرایی به تعهدات مالی خود در قبال سازمان عمل نمیکنند و بدهیهای معوقه آنان به تأمین اجتماعی، روند ارائه برخی خدمات را با مشکل روبهرو کرده است.
به گفته وی، تنها در حوزه قراردادهای پیمانکاری، سازمان با تاخیرهای فراوان در پرداخت حق بیمه مواجه است، بهطوریکه در برخی موارد، ناچار به پیگیری از طریق واحد اجرائیات شدهایم.
وی با اشاره به بدهی قطعیشده دستگاههای اجرایی استان، عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۵۸۰ میلیارد تومان بدهی قطعی و حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی برآوردی دستگاههای اجرایی در کرمانشاه وجود دارد.
مدیرکل تامین اجتماعی همچنین با اشاره به اقدامات حمایتی سازمان، افزود: ماه گذشته برای برخی از کارفرمایانی که در ارسال لیست بیمه با مشکل مواجه بودند، بدون دریافت جریمه و حتی بدون نیاز به مراجعه، امکان ارسال لیست فراهم شد تا از فشار اقتصادی مضاعف جلوگیری شود.
وی در ادامه خواستار حمایت ویژه مدیریت ارشد استان از تامین اجتماعی شد و گفت: این سازمان یک نهاد درآمد - هزینهای است و بدون تامین منابع مالی، امکان تداوم خدمات به جامعه هدف خود را ندارد.
مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه با اشاره به گسترش چتر بیمهای به اقشار مختلف جامعه گفت: امروز نه تنها مشاغل آزاد، بلکه زنان خانهدار، دانشجویان، رانندگان، قالیبافان و حتی افراد بدون شغل رسمی نیز میتوانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: با وجود نرخ پایین پوشش بیمهای در استان که حدود ۴۰ درصد جمعیت است، تلاش داریم این نرخ را با همکاری دستگاههای اجرایی و حمایت استانداری ارتقا دهیم.
او تاکید کرد: در صورت توسعه پوشش بیمهای، تامین اجتماعی میتواند نقش موثری در ارتقای معیشت و سلامت مردم استان ایفا کند.