• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۱۴۷۰۰۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
اقتصادی » اقتصاد کلان

آزادراه تهران - شمال ؛ منبت کاری مهندسی است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بررسی و بازتعریف زمان‌بندی تکمیل قطعه اول آزادراه تهران - شمال خبر داد.

آزادراه تهران - شمال ؛ منبت کاری مهندسی استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و مسئولان بنیاد مستضعفان به عنوان شریک دولت در پروژه آزاد راه تهران شمال امروز از این طرح بازدید کردند.

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت : طرح آزادراه تهران - شمال از نظر عملیات اجرایی منحصر بفرد و منبت‌کاری مهندسی محسوب می‌شود.

وی گفت : بلندترین پل و تونل کشور در آزادراه تهران - شمال ساخته می شود و روسازی‌های بتنی با حجم انبوه انجام می گیرد و قرار است آزادراه تهران- شمال غیر از قطعه 4 که تکمیل شده است، روسازی بتنی شود.

خادمی با بیان اینکه قطعه اول آزادراه تهران شمال 32 کیلومتر طول دارد ، گفت : در این قطعه 39 دهنه تونل ساخته می شود که 700 متر حفاری تونل باقی مانده است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به ورود دستگاه روسازی بتنی به پروژه گفت: در تونل بلند تالون ، روسازی بتنی آغاز شده است.

وی درباره قطعه اول آزادراه تهران - شمال گفت : وجود روستاهای مختلف در حاشیه این آزادراه موجب شده است به منظور حفظ آسایش ساکنان ، کارها به کندی انجام گیرد ضمن آنکه البرز به عنوان رشته کوه جوان ریزش‌های فراوانی دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تاکید کرد: قرار بود در بهار 1396 قطعه اول آزادراه تهران- شمال تکمیل شود که به علت وجود مشکلات باید بازتعریفی در زمان‌بندی پروژه داشته باشیم.

خادمی با بیان اینکه قطعه اول آزادراه تهران- شمال تا پایان سال 93 و در 19 سال فقط 34 درصد پیشرفت کرده است ، گفت : در دو سال اخیر تحول جدی دیده می شود.

وی کل پیشرفت قطعه اول را 76 درصد عنوان کرد و گفت: حدود 24 درصد دیگر از این پروژه باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در حال حاضر 6 پیمانکار ایرانی در قطعه یک آزادراه تهران- شمال فعالیت می‌کنند و عملیات اجرایی پیمانکار چینی نیز محدود شده است.

وی درباره اینکه آیا این مسیر آزادراهی در بهار 95 زیر بار عبور می‌رود ، گفت : باید ایمنی کامل در مسیر فراهم شود تا مردم بدون دغدغه از قطعه یک عبور کنند و برنامه‌ای برای افتتاح زودهنگام قطعه اول نداریم.

خادمی اعلام کرد : در حال حاضر 133 جبهه کاری و 2400 نفر به صورت مستقیم در قطعه اول آزادراه تهران- شمال فعالیت می‌کنند.

وی هزینه اجرای قطعه اول آزادراه تهران- شمال از امروز تا روز افتتاح را 500 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این رقم از سوی دولت و شریک دولت (بنیاد) به صورت مشارکتی در قالب اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی تامین می‌شود.

خادمی درباره قطعه دوم آزادراه تهران شمال هم گفت : در این قطعه همه مناقصات برگزار شده است و 4 پیمانکار پروژه را برعهده گرفتند که بخشی از آنها تجهیز کارگاه را نیز آغاز کرده‌اند.

تونل البرز به طول 6.5 کیلومتر در قطعه دو در حال احداث است و 16 کیلومتر دیگر از قطعه دو به 4 پیمانکار واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هزینه تکمیل قطعه دوم آزادراه تهران- شمال را 2 هزار میلیارد تومان براورد کرد.

وی در مورد قطعه سوم آزاد راه تهران- شمال گفت: این مسیر در بازتعریفی جدید از 47 کیلومتر به 50 کیلومتر افزایش یافت ، شیب‌ها در قطعه سوم استاندارد می‌شود.

خادمی هزینه تکمیل قطعه سوم آزادراه تهران- شمال را هم 4 هزار میلیارد تومان براورد کرد.

وی گفت : هزینه اجرای کل آزادراه تهران- شمال به صورت مشارکتی توسط دولت و بنیاد در قالب «50-50» تامین می‌شود و بنیاد پرداخت بموقع دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: شرکت ساخت برای تملک اراضی حدود 300 میلیارد تومان نقدینگی در کل پروژه‌ها نیاز دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
با عرض سلام پیشنهاد میشود دولت محترم پرداخت یکماه یارانه را به بودجه مورد نیاز این طرح ملی اختصاص دهد تا هر چه سریعتر این طرح افتتاح شود
نظر شما
آخرین اخبار
آتش‌سوزی خودروی قاچاق سوخت باز هم در هرمزگان کشته داد
وقوع دو حادثه مرگبار در آذربایجان شرقی 
افزایش غلظت غبار در سمنان
تبدیل شهرک بعثت تبریز به منطقه ویژه فناوری‌های نوین
آگاهی، مهم‌ترین سد مقابل ویروس اچ آی وی
مسیر پایدار برای سوریه، روندی فراگیر تحت رهبری سوری هاست
تقویت تشکل‌های مردمی برای افزایش مشارکت در انتخابات شوراها
خوزستان در دومین دوره جام رسانه امید کشور قهرمان شد
سیوان و گشودن پنجره‌ای به سوی ایلام زیبا
هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
ملی پوشان فیتنس امیدوار به کسب نشان جهانی
بسته خبر‌های کوتاه ۲۸ آبان ۱۴۰۴
شناسایی اولویت‌های آذربایجان شرقی در آستانه سفر رسمی رئیس جمهور
محمد سیستانی: داور اهل ترکیه جریان بازی را تغییر داد
رنگرز: کشتی‌گیران با وجود خستگی به بازی‌های کشور‌های اسلامی آمدند
وحدت اقوام و مذاهب، پشتوانه امنیت و توسعه کشور است
بازی‌های همبستگی اسلامی؛ نشان برنز میرزاطیبی در پرش با نیزه
بی کفن بازگشتند؛ با پلاکی به نام گمنامی
بازگشت کشتارگاه صنعتی مرغ ممسنی به چرخه تولید
صعود تیم ملی فوتبال ایران در رده بندی فیفا
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
فوت فرزاد خوش برش در بیمارستان 
دریای خزر، نیازمند همکاری مشترک استانهای ساحلی پنج کشور
پیروزی تیم فوتبال ابومسلم مشهد مقابل دریای آرین بابل
طلای هادی ساروی در کشتی فرنگی بازی‌های کشورهای اسلامی
اجرای برج‌ نگاره «قهرمان» بر پیکره برج آزادی
سیاست‌های تشویقی برای فرزند آوری باید افزایش یابد
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۲۸ آبان ۱۴۰۴
انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶؛ قرعه کشی پلی آف بین قاره‌ای، فردا در زوریخ
صعود ساروی و هدایتی به پیکار پایانی
حکیم ۷۰ ساله ایجرود؛ بیست و سه کتاب با نور مکتب‌خانه
پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی
تقویم و اوقات شرعی چهاشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
پیشرفت چشمگیر سیل‌بند خدابنده
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲۸ آبان ۱۴۰۴
سردار شکارچی: قدرت موشکی ایران دشمن را شگفت‌زده کرد
۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود  (۲ نظر)
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی چند شهر و روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
آموزش مجازی مدارس و دانشگاه‌های رشت همزمان با برگزاری اجلاس استان‌های ساحلی خزر  (۱ نظر)
سردار حسن‌زاده: قدرت موشکی ایران مهار شدنی نیست  (۱ نظر)
قانون اساسی بالاترین سند ملی برای دفاع از کشور  (۱ نظر)
آغاز مذاکرات ایران و چین برای اتصال ریلی شرق به غرب  (۱ نظر)
منابع انسانی موتور محرک تعلیم‌وتربیت است  (۱ نظر)
طرح نماد، سرمایه‌های اجتماعی را حفظ می‌کند  (۱ نظر)
دیپلمات روس: قطعنامه آمریکا درباره غزه بسیار مبهم است  (۱ نظر)
راه اندازی خط تولید موتور‌های کم مصرف در سمنان  (۱ نظر)
جامعه ایران در آستانه ورود به «سیاه‌چاله جمعیتی»  (۱ نظر)
ادامه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هزارانی  (۱ نظر)
استقبال ترامپ با تشریفاتی کم‌سابقه از ولیعهد عربستان  (۱ نظر)
رکوردشکنی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در تأمین انرژی شمال شرق کشور  (۱ نظر)