پخش زنده
امروز: -
توافقاتی برای تامین و انتقال ارز جهت خرید تجهیزات مورد نیاز خط دوم قطارشهری مشهد با شرکتهای خارجی سازنده تجهیزات صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه نشست علنی شورای اسلامی
شهر مشهد در جمع خبرنگاران گفت: بر این اساس محاسبات ارزی که باید برای وارد کردن تجهیزات در اختیار پیمانکار قرار گیرد در دست پیگیری است و برخی توافقها نیز برای انتقال ارز صورت گرفته است.
محمدرضا حیدری افزود: اگر تجهیزات مورد نیاز خط دوم قطار شهری مشهد به موقع به کشور برسد و از گمرک ترخیص شود می توان ظرف سه ماه نخست سال آینده این خط را تا بلوار پیروزی ادامه داد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین گفت: پروژه خط سوم قطارشهری نیز در حال حفاری است و برای تامین تجهیزات و ریل گذاری نیز باید اول منابع مورد نظر تامین شود که امیدواریم این منابع از طریق اوراق مشارکت در سال آینده تامین شود و بخشی از فعالیتها را شروع کنیم.
خط یکم قطارشهری مشهد به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین 130 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن 94 به پایان رسید و اسفند سال 95 مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند پارسال نیز با بهره برداری 2 کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی بهره برداری و در سفر اردیبهشت ماه رئیس جمهوری به مشهد اتصال این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی افتتاح شد.