• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۶۵۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
فارس » اقتصادی

پرداخت نخستین یارانه صرفه‌جویی مصرف سوخت به مترو شیراز

۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در نخستین مرحله پرداخت یارانه صرفه‌جویی مصرف سوخت به قطار شهری شهرداری شیراز پرداخت شد.

پرداخت نخستین یارانه صرفه‌جویی مصرف سوخت به مترو شیرازبه گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز فارس،رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در نخستین مرحله پرداخت یارانه صرفه‌جویی مصرف سوخت به قطار شهری شهرداری شیراز پرداخت شد.
حسن مرادی گفت: شورای اقتصاد در خرداد ماه ۱۳۹۶ بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور، طرح توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر را تصویب کرده است.
مرادی ادامه داد: بر اساس این مصوبه به ازای هر افزایش سفر ناشی از افزایش واگن‌های جدید به متروی شیراز، مبلغ ۹.۸ سنت از محل منابع حاصل از صرفه جویی سوخت پرداخت می‌شود که با پیگیری‌های مکرر و دستور وزیر محترم نفت و مدیر عامل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت این امر در مرحله نخست محقق شده است.
وی با بیان اینکه ۱۷بهمن ماه ۱۳۹۶ تفاهمنامه‌ای بین شهرداری شیراز و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به امضا رسیده است، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه به استناد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴و آیین‌نامه اجرایی آن، پرداخت این وجوه به شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تکلیف بعد از گذشت چند سال اجرایی شد.
مرادی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف بهبود و ارتقای سفر‌های درون‌شهری با مترو و توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و کاهش مصرف سوخت (بنزین، نفت گاز و سی. ان. جی) و کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی به اجرا در آمده است.
سازمان قطار شهری شیراز در سال ۸۰ آغاز به کار کرد و کلنگ خط یک متروی این شهر یکسال بعد در سال ۸۱ به زمین زده شد و پس از گذشت ۱۲ سال، مرحله نخست این خط به طول ۲۴و نیم کیلومتر در سال ۹۳ به بهره برداری رسید.
مترو شیراز در ۶ خط طراحی شده که حدود ۹۰ کیلومتر طول دارد و در ۱۷ سالی که از شروع احداث قطار شهری شیراز می‌گذرد تنها یک خط آن به بهره برداری رسیده است.
توان شهرداری شیراز در سال‌های اخیر به سمت تکمیل خط دو مترو شیراز که از شهرک میانرود تا فلکه ستاد و در ادامه به سمت میدان گلستان (فلکه کلبه) پیش می‌رود گذاشته شده است.
خط ۲ متروی شیراز به طول ۱۵ کیلومتر از شهرک میانرود (بهارستان) آغاز می‌شود و تا کلبه سعدی (میدان گلستان) ادامه دارد که به گفته مسوولان شهرداری شیراز در حال حاضر حدود ۱۱ کیلومتر از این مسیر از شهرک میانرود تا فلکه ستاد در دست ساخت است و مراحل نهایی عملیات حفاری توسط دستگاه TBM و بطور همزمان ساخت ایستگاه‌های این محور در حال انجام است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
پاییز حبله رود و رونق گردشگری در فیروزکوه
گرامیداشت یاد شهیدان ابراهیم هادی و مهدی زین الدین
دانش آموزان باید روایتگر توانمندی‌ کشورمان در دفاع مقدس ۱۲ روزه باشند
خاموشی ۲۰ فلر نفتی در خوزستان
عزاداری مردم کیش در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)
حال و هوای شب شهادت حضرت زهرا(س) در حرم بانوی کریمه
شرایط اقتصادی برای دولت و مردم قابل قبول نیست
پیام تسلیت رئیس جمهور در پی شهادت دکتر مرتضی رضیعی
مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در قرارگاه منطقه‌ای کربلا
آیین وداع با پیکر مطهر شهدای گمنام
دیدار بسیجیان پلدختر با نماینده ولی فقیه در لرستان
همایش فاطمی هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی زنجان
تکمیل و پایش اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالا در شهریار
واگذاری زمین به ۱۲۲ هزار خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت
تشکیل کمیسیون هنر و رسانه بنیاد شهید
تاکید نمایندگان مجلس بر افتتاح بیمارستان شهدای اسلامشهر تا دهه فجر
لاریجانی: برای دنیا راهی جز مقابله با رژیم صهیونی نمانده است
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، ۳ آذر ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۳ آذر ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی دوشنبه ۳ آذر ۱۴۰۴ به افق قم
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
تصاویر ناسا از منطقه آتش سوزی در جنگل الیت چالوس
راه‌اندازی بازارچه‌های میوه و تره بار درون شهری در همدان
مدارس استان البرز غیر حضوری شد
افتتاح واحد تولیدکارتن‌ در ارومیه
چندین شهید و زخمی در حمله رژیم‌صهیونیستی به ضاحیه بیروت
چاقوی زنجان؛ تلفیق مهارت، هنر و تاریخ ۱۷۰۰ ساله
ضرورت حفظ اتحاد و انسجام ملی
عزاداری شب شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه امام خمینی
«اذان نگو بلال»، کاری از گروه هوش مصنوعی شبکه نمایش
مدارس ابتدایی استان تهران ۴ و ۵ آذر مجازی شد
پیچیدن عطر شهید گمنام در زنجان
خط و نشان رئیس کل بانک مرکزی برای ملاکی بانک‌ها
ایست به اتلاف انرژی
سنگ اندازی مقابل اجرای طرح حمایت از رانندگان اینترنتی
وجود ۱۲۰ اندیشکده برای براندازی نظام و رخنه در بنیان خانواده 
غیرحضوری شدن مدارس در سه شهر و چند روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۵ ناشنوایان؛ دزفولی طلایی شد  (۲ نظر)
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده  (۱ نظر)
بامداد مرگبار در پایتخت؛ ۴ فوتی در تصادفات آخرین جمعه آبان ماه  (۱ نظر)
آمریکا و سه کشور اروپایی «توافق قاهره» را کشتند  (۱ نظر)
مصرف ۳ تا ۵ برابری برق در کولر‌های گازی  (۱ نظر)
رکورد ۸۸ کیلومتر ریل‌گذاری درطرح چابهار – زاهدان  (۱ نظر)
مدنی‌زاده: نوسان کوتاه‌مدت بورس نباید سرمایه‌گذاران را بترساند  (۱ نظر)
ترک‌ فعل در اجرای قانون جوانی جمعیت جرم است  (۱ نظر)
۱۵ متر سقوط برای نجات یک زندگی در کوه صفه اصفهان  (۱ نظر)
«آخرین دیدار»، در خبر‌های امروز رسانه  (۱ نظر)
بالا گرفتن تنش میان اروپا و آمریکا بر سر اوکراین  (۱ نظر)
تقویت هویت ملی و دینی دو محور کلیدی وزارت آموزش و پرورش است  (۱ نظر)