
به گزارش سرویس بین الملل
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، تازهترین پژوهشها نشان میدهد، به رغم کاهش گسترده اعتماد مصرف کنندگان در آوریل ناشی از ترس از همه گیری ویروس کرونا در آمریکا، این قشر از جامعه هنوز در باره آینده خوش بین به نظر میرسند.
در حالی که نتایج تازهترین شاخص اعتماد مصرف کنندگان اندکی بهتر از آن چیزی است که پیشتر پیش بینی میشد، اما با این وجود، صدمات همه گیری این ویروس در آمریکا، بزرگترین کانون شیوع کرونا در جهان، سبب افت شاخص اعتماد در این کشور شده است.
شاخص اعتماد مصرف کنندگان از ۱۱۸.۸ در مارس زمانی که مصرف کنندگان تقریبا نگران شیوع این ویروس بودند، در آوریل به ۸۶.۹ درصد سقوط کرد.
در حالی که پژوهش ماه قبلی فقط تا دادههای نیمه مارس را شامل میشود، تحقیقات آوریل اولین تحقیقی است که همه پیامدهای همه گیری کرونا را از تعطیلی کسب وکار و بیکاری دهها میلیون نفر و وادار کردن مردم به ماندن در خانهها در بر میگیرد.
شاخص وضع کنونی این تحقیق که بیانگر ارزیابی مصرف کنندگان از شرایط کاری و اقتصادی کنونی است با بزرگترین افت از ۱۶۶.۷ در مارس به ۷۶.۴ در آوریل کاهش یافت.
لین فرانکو، مدیر ارشد شاخصهای اقتصادی در مرکز " کنفرانس برد" با اشاره به کاهش ۹۰ امتیازی در شاخص وضع کنونی از کاهش شدید فعالیت اقتصادی و افزایش بیکاری ناشی از بحران کووید ۱۹ خبر داد.
از این رو، با توجه به لغو و کاهش محدودیت اجتماعی تا شش ماه آینده، مصرف کنندگان در باره بهتر شدن اوضاع بطور کلی خوش بین بوده و ۴۰ درصد از شرکت کنندگان معتقدند وضعیت اقتصادی تا شش ماه آینده بهبود خواهد یافت، اگرچه حدود یک چهارم مصاحبه شوندگان از وخامت اوضاع خبر میدهند.
بر اساس اظهارات ایان شپردسون از اقتصاد کلان پانتون، مردم معتقدند وضع کنونی آنقدر نامناسب است که وضعیت تجاری و بازارکار ناگزیر است تا شش ماه آینده - که لزوما چیزی خوبی نیست - روند بهبودی را طی کند.
این پژوهش همچنین نشان میدهد به رغم افزایش حامیان روند رشد اشتغال زایی در آینده شمار کسانی که دیدگاه مخالف دارند نیز کاهش یافته است.
افزون برآن، مصرف کنندگانی که انتظار دارند درآمدهای کوتاه مدت آنان افزایش خواهد یافت به ۱۶.۷ درصد کاهش و کسانی که پیش بینی میکنند درآمدهای آنان کاهش مییابد از ۱۰.۱ به ۱۸.۵ درصد کاهش یافته است.