• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۸۷۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۹
صفحه نخست » کل اخبار

چگونه فرم استخدام تنظیم کنیم ؟

فرم استخدام معمولا شامل یک تا دو صفحه از سوالاتی است که به کارفرما کمک می­کند تا با توجه به پاسخ­‌هایی که در آن درج شده فرد موردنظر خود را راحت­‌تر پیدا کند.

به گزارش گروه وب گردی خبرگزاری صدا و سیما؛  هر فرم استخدامی دارای یکسری سوالات می‌باشد که به کارفرما کمک می­کند تا با کارجو آشنا شود. فرم استخدامی بخش‌های مختلفی دارد که در ادامه به بررسی این بخش­ها می­پردازیم:
 
چگونه فرم استخدام تنظیم کنیم ؟
۱- اطلاعات فردی

اولین بخش هر فرم استخدامی بخش «اطلاعات فردی» است. در این قسمت متقاضی باید اطلاعات فردی خود را به طور کامل وارد کند؛ این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، ایمیل، آیدی و سایر موارد مشابه می‌شود.
۲- مدار کاین

قسمت از فرم استخدامی مربوط به مدارک پزشکی، مدارک نظام وظیفه و مدارک تحصیلی است. اگر کارجو به بیماری خاصی مبتلا باشد یا سابقه بیماری داشته باشد یا شکل جسمانی متفاوتی داشته باشد باید در قسمت «مدارک پزشکی» ذکر کند.

پس از آن از متقاضی درخواست میشود تا وضعیت خدمت نظام وظیفه خود را مشخص کرده و آخرین مدرک تحصیلی را که کسب کرده است به همراه معدل و رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل در فرم استخدام درج کند.
۳- سوابق شغلی

پس از این مراحل، نوبت به سوابق شغلی کارجو می‌رسد. در این قسمت کارجو باید درصورتی که پیش از این در جایی دیگر مشغول به کار بوده است، نام و اطلاعات مربوط به کار قبلی خود را وارد کند. پس از آن اطلاعاتی مثل سمت متقاضی، مدت اشتغال و آدرس محل را بنویسد. در انتها علت ترک شغل مورد نظر از کارجو پرسیده می‌شود.
۴- مهارت­ها

در بخش «مهارت ها» سوالاتی در مورد سطح دانش زبان انگلیسی و آشنایی با کامپیوتر و سایر امور از کارجو پرسیده می­شود. کارجو در این قسمت باید میزان توانایی خود را در هر یک از موارد مذکور بیان کند و در صورت داشتن مدارک مختلف، آن‌ها را بنویسد.
۵- نحوه همکاری

این بخش مربوط به «نحوه همکاری» و شغل مورد تقاضا است که در آن از کارجو درخواست می‌شود که پاره وقت یا تمام وقت بودن شغل خود را به همراه ساعات حضور خود در محل کار ذکر کند. در این بخش میزان حقوق مورد تقاضا و زمان آمادگی لازم برای حضور در شغل مربوطه نیز پرسیده می­شود.
۶- سابقه بیمه

این بخش مربوط به وارد کردن اطلاعات بیمه‌ای است. در این بخش کارجو باید سابقه بیمه خود و نوع بیمه را درج کند. همچنین در این زمینه سوالات دیگری به صورت کتبی از کارجو پرسیده می­شود.
۷- اطلاعات آشنایان

این بخش مربوط به معرفی دو نفر از دوستان، نزدیکان و آشنایان است. در این مرحله از متقاضی درخواست می­شود که دو نفر مورد تائید خودش را به منظور انجام تحقیقات و دسترسی‌های اضطراری معرفی کند. کارجو باید نام، نام خانوادگی، آدرس، شماره تلفن و نسبت افراد نامبرده را به دقت در این بخش بنویسد.
۸- افراد تحت تکفل

در بعضی فرم­های استخدامی، بخشی برای مشخص کردن تعداد و مشخصات افراد تحت تکفل قرار دارد که در صورتی که کارجو اشخاصی را تحت تکفل داشته باشد آن‌ها را با ذکر مشخصات فردی معرفی می­کند.
۹- امضا و تاریخ

بخش انتهایی فرم استخدامی برای گرفتن تعهد از فرد متقاضی در جهت تایید اطلاعات وارد شده در نظر گرفته شده است. در این قسمت کارجو باید تاریخ آن روز را نوشته و امضا کند. در انتها بخشی برای نوشتن نتیجه ارزیابی در نظر گرفته شده است که توسط کارفرما تکمیل می‌شود. در نهایت فرم استخدام بایگانی خواهد شد.
نمونه فرم استخدام
 
چگونه فرم استخدام تنظیم کنیم ؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (چهاردهم آذر ۱۴۰۴)
نوسازی بافت‌های فرسوده و حفاظت از اراضی کشاورزی اولویت توسعه شهری
گرامیداشت یاد و خاطره ۳۴۰ شهید اروندکنار در یادمان شهدای والفجر ۸
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۴ آذر ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی جمعه ۱۴ آذر ۱۴۰۴ به افق قم
اوقات شرعی جمعه چهاردهم آذر ۱۴۰۴ به افق مهاباد
پیوند دانشگاه و صنعت اولویت اساسی در آذربایجان شرقی
توسعه بخش معدن با بازگشت به چرخه تولید معادن راکد و غیر فعال
برنامه‌های پیشگیری از جرم باید مبتنی بر آسیب شناسی باشد
افزایش غلظت غبار در سمنان
کسب مقام سوم بانوان ووشوکار آذربایجان شرقی در مسابقات کشوری
پیگیری دو پرونده مهم قاچاق ارز و اراضی ملی و حقوق بیت المال در دستور کار دستگاه قضا
پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت مرکز فرهنگی هنری بروجن
درگذشت مادر شهید در شهرستان بویراحمد
پاییزِ تماشایی خوانسار
تربیت صحیح، ثمره قرآن‌خوانی
افتتاح مدرسه خیر ساز حاج مصطفی جاودان
خبر‌هایی از بررسی ساماندهی بقاع متبرکه در ایوانکی
حضور نمایندگان چهارمحال و بختیاری درمسابقات لیگ برتر هندبال کشور
اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
آغاز مرحله پنجم کالابرگ الکترونیکی با افزایش اعتبار برای دهک‌های یک تا سه
تداوم بارش باران در خوزستان
جزئیات رزمایش مشترک امنیتی ضد تروریستی سهند ۲۰۲۵
عیادت رئیس جمهور از رضا امیرخانی
بازدید مدیرعامل پتروشیمی‌های کشور از آبادان و اعلام آغاز دو طرح ملی در زنجیره ارزش پالایشگاه
تشییع پیکر همسر و فرزند معاون رئیس‌جمهوری در مشهد
آغاز رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه
دعوت بانوان ایرانی به یک مهمانی
سارقان مسلح طلافروشی در کرمانشاه دستگیر شدند
بسته فرهنگ و هنر ۱۴۰۴/۰۹/۱۳
سفر استانی رئیس جمهور به یاسوج
آغاز مسابقات جودو قهرمانی کشور در مشهد
پزشکیان: اختیارات لازم را برای رفع مشکلات به مدیران داده‌ام
فقط صورت‌حساب‌های الکترونیکی از اول دی معتبر است
کارت «امید مادر» از ابتدای سال ۱۴۰۵ اجرایی می‌شود
فعالیت مدارس و دانشگاه‌های فارس فردا هم مجازی است  (۲۸ نظر)
سقف کیفری مهریه مشخص شد  (۱ نظر)
اگر آمریکایی‌ها امنیت ایران را تهدید کنند برخورد خواهیم کرد  (۱ نظر)
آغاز مرحله پنجم کالابرگ الکترونیکی با افزایش اعتبار برای دهک‌های یک تا سه  (۱ نظر)
آسمان قم تا پنج شنبه بارانی است  (۱ نظر)
میرزا کوچک جنگلی بزرگمرد پرآوازه‌ گیلان  (۱ نظر)
قطعی گاز در شهرزیبا منطقه ۵ تهران از ۱۶ ساعت گذشت  (۱ نظر)
انصراف روژان گودرزی از مبارزه با نماینده رژیم صهیونیستی  (۱ نظر)
کاشت ۲۵۰۰ اصله نهال اکالیپتوس در مزارع کارون  (۱ نظر)
معرفی مستند‌های بلند جشنواره سینما حقیقت  (۱ نظر)
تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات به متقاضیان ازدواج در خوزستان  (۱ نظر)