• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۵۳۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل

بالا بردن ظرفیت عرضه بلیت در گرو توسعه ناوگان ریلی

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته ایران گفت: توسعه ناوگان ریلی منتاسب با نیاز‌ها و ظرفیت کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

بالا بردن ظرفیت عرضه بلیت در گرو توسعه ناوگاان ریلیآقای ابوالقاسم سعیدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما گفت :در دوره های زمانی فصلی به علت برخی مشکلات عرضه بلیت قطار محدود است و باید متناسب با افزایش تقاضا ظرفیت ایجاد میکردیم.

آقای سعیدی گفت : با توجه به ظرفیت ناوگان روزانه حدود200 هزار نفر میتوانند جا به جا شوند؛ اما با توجه به اینکه عمر ناوگنها افزایش یافته و مدتی هم ناوگان جدیدی نسبت به جمعیت به مجموعه اضافه نشده ؛ بنابراین ظرفیتمان متناسب با نیاز کشور افزایش نیافته است.

دبیر انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته ایران گفت : بخش خصوصی حدود 20 سالی که وارد عرصه خدمات مسافری ریلی شده و دولت باید از این بخش از طریق تسهیلات ارزان قیمت یا مجوز ورود واگن از خارج حمایت کند زیرا ظرفیت داخل پاسخگو نیاز نیست.

آقای ابوالقاسم سعیدی گفت :اکنون تعدادی کارخانه تولید واگن داریم اما شرکتهای داخلی دچار برخی مشکلاتی هستند که نمیتوانند بیش از ظرفیتشان تولیدکنند.علاوه بر آن قیمت واگن هم تاثیر گذار است و دولت باید تسهیلات ارزان قیمتی را در اختیار بخش خصوصی بگذارد.

آقای ابوالقاسم سعیدی گفت : قیمت واگن حدود 20 میلیارد تومان است و با این قیمت نمیتوان فعالیتها را افزایش داد . با توجه به اینکه مدت بازگشت سرمایه برای سرمایه گذار زیاد است لذا سرمایه گذاران در این عرصه کمتر ورود میکنند. و لازم است دولت تسهیلاتی را در این زمینه در اختیار بخش خصوصی قرار دهد .

آقای ابوالقاسم سعیدی گفت : آنچه که به جامعه عرضه می شود در حد امکانات است منتها امکانات متناسب با نیاز نیست و خیلی کمتر از این است. البته محدودیتی ها و سفرهای اضطراری سازمانهایی که از قطار استفاده میکنند هم وجود دارد؛ بنابراین تقاضا با انچه عرضه می شود فاصله دارد و متناسب نیست.

آقای ابوالقاسم سعیدی درباره توسعه و افزایش واگن گفت : در گذشته شرکتها انتظار داشتند از طریق تولید داخلی یا از طریق واردات نیازها را تامین کنند اما با قیمتهایی و شرایطی که وجود دارد اگر به کارخانه سفارش واگن بدهید باید 30 درصد مبلغ را واریز کنید و شرکتهای داخلی با برخی مشکلات روبرو هستند بخش تولید و سازندگان هم برخی محدویتها را دارند بنابراین در سالهای اخیر شرکتها بیشتر روی بازسازی و تعمیر ناوگان موجود تمرکز دارند و هزینه تعمیر واگن هم افزایش یافته و اگر واگن در سطح مورد انتظار راه آهن بخواهد تعمیر شود چیزی حدود 8 یا 9 هزار میلیارد تومان باید هزینه کرد .

آقای ابوالقاسم سعیدی گفت: قیمت گذاری در بخش حمل و نقل ریلی مسافر هم بر حسب تعرفه دولتی است و تعرفه ریلی هم محدود و کنترل شده است اکنون تعرفه که بعد از دو سال حدود 25 درصد اضافه شده متناسب با نیاز نیست و با این تعرفه صاحب سرمایه انگیزه سرمایه گذاری ندارد زیرا در صنعت ریلی سرعت بازگشت سرمایه طولانی است و محدودیتهایی که در حوزه حمل و نقل ریلی وجود دارد هم مزید بر علت است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
نارکو تروریسم؛ بهانه تازه واشنگتن برای فشار بر کاراکاس
ارائه خدمات توانبخشی و حمایتی به سالمندان و افراد دارای معلولیت آذربایجان شرقی
درخشش تیم خردسالان آذربایجان‌شرقی در مسابقات تکواندو
درخشش تیم دارت بانوان آذربایجان شرقی در مسابقات کشوری
بازدید رئیس رسانه ملی از فدراسیون کشتی و دیدار با ملی پوشان
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۱۰ آذر ۱۴۰۴
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۰ آذر ۱۴۰۴
کمک به اقتصاد خانواده با تولید سالانه ۳۱۵ تن قارچ
نظارت ۲۰۰ ناظر بر ساخت و ساز مسکن روستایی زنجان
تقویم و اوقات شرعی دوشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۴ به افق قم
اعزام ۲۰۰ دانش آموز ازنایی به مناطق عملیاتی جنوب کشور
آغاز لیگ برتر فوتسال کارگران کشور در تبریز
نشست هم افزایی با نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های لرستان
هوای تبریز ناسالم برای همه گروه‌ها
برگزاری هجدهمین دوره جشنواره حرکت در تبریز
سومین نمایشگاه بزرگ آثار هنر‌های تجسمی هنرمندان پیشکسوت به پایان رسید
درخشش کاراته‌کا‌های کیش در مسابقات شوتوکان شوتوکاپ خلیج فارس
فعالیت مرکز توانمندسازی معتادان بهبود یافته در خرم‌آباد
انهدام باند سارقان قطعات خودرو‌های سنگین در تبریز
اتمام مرحله اول طرح اصلاح خط اصلی شبکه توزیع آب کیش
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
امروز ؛ آخرین فرصت ثبت نام آزمون استخدامی سرایداران
فرزندان مصدوم معاون رئیس جمهور به تهران منتقل شدند
آغاز ثبت نام کاروان‌های عمره دی و بهمن از ساعت ۱۰ امروز، ۹ آذر در خراسان رضوی
بررسی راهکارهای تعیین تکلیف بخشی از زمین‌های واقع در شهر ارومیه
امسال، حدود ۴۴ مدرسه غیردولتی متخلف لغو امتیاز شده‌اند
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا
انهدام باند قاچاق مهمات جنگی در کردستان
تقویم و اوقات شرعی یکشنبه ۹ آذر ۱۴۰۴ به افق قم
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، ۹ آذر ۱۴۰۴
مراجعه به مراکز درمانی تنها در صورت شدت علائم آنفلوانزا ضروری است
رژیم صهیونی و آمریکا با پیشرفت کشور‌های اسلامی مخالف‌اند
استقلال با پیروزی مقابل فولاد به صدر جدول رفت
دستگیری زورگیران اطراف خوابگاه‌های دانشجویی
چالش‌های بازگشت ارز صادراتی
هوای اصفهان همچنان ناسالم است
سهمیه سوخت به خودرو تعلق می‌گیرد، نه مالک  (۳ نظر)
جزئیات تعطیلی شنبه ۸ آذرماه در آذربایجان‌غربی به دنبال تداوم آلودگی هوا  (۲ نظر)
امروز ؛ آخرین فرصت ثبت نام آزمون استخدامی سرایداران  (۱ نظر)
آتش‌افروز هیرکانی بازداشت شد  (۱ نظر)
اجتماع بزرگ حجاب فاطمی در تهران  (۱ نظر)
پاسخ رهبر انقلاب به نامه نوه سرلشکر شهید حاجی‌زاده  (۱ نظر)
تمامی مدارس خراسان رضوی فردا ۸ آذرماه دایر هستند  (۱ نظر)
پیگیری گلایه یکی از شهروندان از نحوه خدمات درمانی در بیمارستان قدس   (۱ نظر)
غیر حضوری شدن مدارس ابتدایی چهار شهر و ۲۰ روستای استان مرکزی  (۱ نظر)
درخشش وزنه بردار سمنانی در کشور  (۱ نظر)
غلظت آلاینده ها و غبار در سمنان  (۱ نظر)
امیر حاتمی: آماده‌ایم پاسخ درهم شکننده‌ای به دشمن بدهیم  (۱ نظر)
با وجود تاخیر در تحویل خودروها؛ اقدام سایپا برای پیش‌فروش خودرو  (۱ نظر)
هیچ ضرب‌الاجل اسرائیلی برای جنگ قریب‌الوقوع وجود ندارد  (۱ نظر)
سفر علی لاریجانی شتاب تازه‌ای در روابط اسلام‌آباد  (۱ نظر)