• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۴۰۴۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
خوزستان » اجتماعی

پیگیری خرید ۲۲۰ اتوبوس جدید برای کلانشهر اهواز +فیلم

شهردار اهواز: ۸۰ اتوبوس در شهر داشتیم و ۱۲۹ دستگاه اتوبوس نیز خریده شده و قرارداد خرید ۲۱۵ دستگاه دیگر در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، رضا امینی در آیین بهره‌برداری از ناوگان جدید حمل و نقل همگانی و انعقاد تفاهم نامه اعطای تسهیلات نوسازی ۱۵۰ دستگاه تاکسی که امروز (۱۷ آبان‌ماه) برگزار شد، با اشاره به اهمیت القای روحیه نشاط بین مردم اظهار کرد: بنا داریم تا پایان سال هر هفته یک افتتاح، رونمایی یا بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و تجهیزات و ملزومات کار شهرداری برای مردم داشته باشیم تا در این برنامه‌ها صحبت‌های مردم را هم بشنویم و در گفتگو‌ها لحاظ کنیم.

پیگیری خرید ۲۲۰ اتوبوس جدید برای کلانشهر اهواز

وی افزود: در نیمه نخست سال گذشته نیز چنین برنامه‌ای داشتیم که حاصل آن ۴۰ افتتاحیه بود، اما امسال در نیمه دوم این کار را آغاز کرده‌ایم و به همه مناطق و محلات می‌رویم. قصدمان از این برنامه‌ها، ارائه گزارش نیست. بهترین گزارش، اقداماتی هستند که مردم آن‌ها را می‌بینند و قضاوت می‌کنند.

شهردار اهواز گفت: نیاز امروز اهواز، مشارکت همگانی است و اگر قرار است مردم مشارکت کنند باید مسئولان در راس مشارکت حضور جدی داشته باشند. در این خصوص از مدیران بانک‌ها، نیرو‌های نظامی، اعضای شورای شهر و دیگر مدیرانی که در برنامه‌های اجرایی و وظایف قانونی شهرداری کمک می‌کنند، تشکر می‌کنیم، اما باید توجه شود که فاصله بین شرایط موجود تا وضعیت مطلوب، بسیار زیاد است و رفع این فاصله نیازمند کار شبانه‌روزی و مدیریت جهادی است.

شهر اهواز نیازمند رسیدگی ویژه است

وی بیان کرد: شهرداری نه در اهواز بلکه در هیچ جای کشور، به تنهایی نمی‌تواند از عهده تکالیفش بربیاید. امروز شهرداری‌ها از نظر وظایف، به نهاد‌های پیچیده و پرتراکمی تبدیل شده‌اند که هم از نظر تامین منایع و هم مشارکت به همدلی نیاز دارند. اگر مردم این همدلی و صداقت در کار را ببینند، همراهی می‌کنند در نتیجه شهر توسط مالکان اصلی خود یعنی شهروندان به کیفیت مطلوب خواهد رسید.

امینی عنوان کرد: اهواز سومین کلانشهر از بعد مساحت و هشتمین کلانشهر از نظر جمعیت است و این موضوع نشان می‌دهد که این شهر نیازمند رسیدگی ویژه است.

وی با اشاره به وضعیت ترافیک در اهواز افزود: هر چند در حال حاضر در دو سه نقطه اهواز ترافیک جدی داریم، اما شهر هنوز به اوج ترافیک نرسیده است. با توجه به ظرفیت بارگزاری جمعیت، این احتمال وجود دارد که در آینده در همه نقاط شهر ترافیک داشته باشیم.

عملیات اجرایی پروژه قطار شهری باید به زودی آغاز شود

شهردار اهواز عنوان کرد: در مدیریت شهری این دوره قرار بر این بوده است به یک سری زیرساخت‌ها بیشتر توجه شود تا اهواز به درستی در ریل انجام تکالیف قرار بگیرد. متاسفانه در بیشتر حوزه‌های شهری چالش‌های مزمن، عمیق و پرهزینه داریم که یکی از آن‌ها پروژه قطار شهری است.

وی افزود: پروژه قطار شهری اهواز همزمان با پروژه‌های شهر‌های تبریز، شیراز و اصفهان شروع شد؛ اکنون خط یک قطار شهری این سه شهر کاملا به بهره‌برداری رسیده و خط دو نیز در شیراز و تبریز و مشهد در حال بهره‌برداری است و خط سه و چهار این پروژه‌ها نیز در حال اجرا یا مطالعه هستند در حالی که خط یک متروی اهواز ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هفت سال است که زمین‌گیر است.

شهردار اهواز گفت: با همت همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه قضاء و استاندار خوزستان، حکم در مورد اختلاف حقوقی بین شهرداری و پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز صادر شده و قرار است کارگاه به شهرداری تحویل داده شود. عملیات اجرایی باید به زودی آغاز شود تا در فاصله کوتاهی حداقل بخشی از خط یک راه‌اندازی شود تا امید و نشاط در حوزه حمل و نقل عمومی ایجاد شود.

تسویه حساب بدهکاری‌های شهرداری از محل عوارض آلایندگی

وی با اشاره به بدهکاری‌های شهرداری در آغاز دوره فعلی مدیریت شهری عنوان کرد: شورای شهر می‌گفت که شهرداری بدهکاری کمی دارد و من گفتم این عیب است و شهرداری‌ای که بدهکار نباشد حتما در آن کاری انجام نشده است که بدهکار نیست. در شهر ما فرهنگ‌مان این است که اصطلاحا می‌گویند اگر بدهکار نباشیم شب خواب‌مان نمی‌برد. چک می‌کشیم و بدهکاری ایجاد می‌کنیم و صبح که بیدار می‌شویم قیمت چک تغییر نکرده است، اما کالا گران‌تر شده است بنابراین ما جلو هستیم.

امینی گفت: در حوزه اقتصاد باید کار کنیم و بدهکار شویم و برای رفع بدهی تلاش شود تا به موقع به تعهدات عمل کنیم.

وی تصریح کرد: شهرداری اهواز در سال ۸۳، ۷ میلیارد تومان وام از بانک گرفت که موجب شد مطالبات بانکی از شهرداری اهواز در سال گذشته به ۴۸۵ میلیارد تومان برسد و بانک ملت هشدار داد که اگر تسویه حساب نکنیم این رقم تا آخر سال به ۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. با تلاش انجام شده، با پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی این وام تسویه و ۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی به جریان مالی شهرداری تزریق شد. اگر این وام تسویه حساب نمی‌شد این اتفاق نمی‌افتاد.

شهردار اهواز عنوان کرد: این اقدامات، مانند جدول‌سازی و آسفالت نیست که مردم آن را ببینند، اما یک کار زیرساختی مهم است که آن را انجام دادیم.

توسعه ناوگان اتوبوس های شهر اهواز

امینی گفت: ۸۰ اتوبوس در شهر داشتیم و ۱۲۹ دستگاه اتوبوس نیز خریده شده و قرارداد خرید ۲۱۵ دستگاه دیگر در حال انجام است. مذاکرات با سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای خرید ۲۲۰ دستگاه اتوبوس که ۱۰۰ دستگاه از آن دو طبقه است، در حال انجام است و امیدواریم به نورم میانگین کشوری که ۵۰ درصد از نیاز استاندارد است، برسیم.

از ۵۰ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی، تنها ۱۰۵۰ میلیارد تومان به شهرداری اهواز داده شده است

وی افزود: میزان مطالبات عوارض آلایندگی خوزستان بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان است که پس از سال‌ها تلاش، کمتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان آن وصول شده و تنها یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان به شهرداری اهواز اختصاص داده و پرداخت شده است.

امینی گفت: جریان بودجه، جریان کارد و پنیر نیست که بگوییم یک هزار تومان دادیم و یک هزار تومان هم هزینه می‌کنیم. بودجه، یک تخمین و برآورد است و ممکن است پس از انجام کار جاری، اصلاح بودجه هم انجام شود. پویایی کار در شهرداری این است که به روز و با برنامه جلو برویم و مطابق با شرایط مدیریت را انجام دهیم.

وی افزود: ۶۰۰ میلیارد تومان از یک هزار و ۵۰ میلیارد تومانی که سال گذشته از محل عوارض آلایندگی به شهرداری اهواز اختصاص یافت، در بودجه شهرداری پیش‌بینی شده بود و در واقع ۴۵۰ میلیارد تومان بیش از پیش‌بینی‌ها در این ردیف به شهرداری تزریق شد، اما به دلیل بی‌اخلاقی‌های سیاسی به اندازه هزاران میلیارد تومان بدهکار شدیم.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ شهرداری اهواز بیش از ۷۰۰ نیروی تحت پوشش پیمانکار داشت که حقوق‌شان را می‌گرفتند، اما از سوی آن‌ها با گروگان‌گیری سلامت مردم در حوزه بهداشت، سلامت و خدمات شهری مواجه بودیم در حالی که در حوزه‌های دیگر چنین مشکلی داشتیم.

شهردار اهواز عنوان کرد: از شورای شهر خواستیم این پول (عوارض آلایندگی) را به اضافه مبالغی از شهرداری، هزینه کنیم و شورای شهر فهرستی به ما دادند و تا پایان سال مقداری هزینه شد و حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد برای آسفالت باقی ماند.

امینی بیان کرد: ایجاد سامانه حقوق دستمرد، سامانه مالی و سامانه سرمایه انسانی جزو کار‌های زیرساختی است و امروز با شفافیت و با افتخار اعلام می‌کنیم که از سال ۱۴۰۰ تاکنون اجازه نداده‌ایم یک نفر وارد شهرداری شود و اگر جایی تخلفی شده است نیز حتما در صورت شناسایی، برخورد می‌شود.

وی گفت: به جای اینکه ظرفیت‌ها را روی هم بگذاریم و مانند دیگر شهر‌ها برویم و بگوییم باید سهم اتوبوس‌های ما بیشتر شود، اما وضعیت اهواز از همه کشور بدتر است. به ازای هر یک هزار نفر، یک اتوبوس نیاز داریم و باید ۲۸ هزار صندلی به ناوگان عمومی شهر افزوده شود.

شهردار اهواز تصریح کرد: در شش ماه گذشته در یکی از کلانشهر‌ها یک هزار دستگاه تاکسی نوسازی شده است، ولی ما خوشحالیم که ۴۰ تاکسی نوسازی کرده‌ایم. در آن شهر همه دست به دست هم می‌دهند و پای کار می‌آیند. البته در اهواز هم کمیته امداد، بانک‌ها و چند ارگان دیگر پای کار آمده‌اند و امیدواریم در آینده روز‌های خوبی داشته باشیم.

وی افزود: این افتتاحیه در حد یک منطقه است و اگر می‌خواهیم به شأن شهر برسیم باید انرژی‌ها را روی هم بگذاریم.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه باز زنده‌سازی کارون نیز بیان کرد: البته ممکن است این کار‌ها با کمی تاخیر و جابه‌جایی انجام شود، اما چاره‌ای نداریم و باید پروژه‌ها را شروع کنیم و همه برای انجام اقدام عملیاتی در حوزه عمران بسیج شویم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی


 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
مطالبات مردم در بسته صدای شما دوم آذر ۱۴۰۴
سنگ اندازی مقابل اجرای طرح حمایت از رانندگان اینترنتی
هفته بسیج، یادآور رشادت‌ها و ایستادگی مردمی‌ترین نهاد انقلاب اسلامی
ادای احترام به مقام شامخ شهید گمنام در بوکان
خط و نشان رئیس کل بانک مرکزی برای ملاکی بانک‌ها
خبر‌هایی از برنامه های افزایش ازدواج و تحکیم خانواده در دامغان
«۲۲۲»؛ عددی که در ذهن مردم آبدانان؛ ایستادگی و شهادت، معنا می‌شود
ایست به اتلاف انرژی
امداد رسانی به مصدوم حادثه محور فارسان شهرکرد
راه‌اندازی «گروه‌های سازش محله‌ای» برای پیشگیری از اختلافات در البرز
غیرحضوری شدن مدارس خراسان جنوبی
بسیج بازوی پرتوان نظام اسلامی
پایان چشم انتظاری
مردم هرمزگان در سوگ حضرت زهرا (س)
الحاق زمین و شیرخشک به نوادر روزگار
استقرار یک سایت پرتابل تلفن همراه در منطقه الیت چالوس
آبا مدارس یزد به دلیل آنفولانزا تعطیل می‌شوند؟
برتری دندر در ژوپیلر لیگ با حضور جهانبخش
آلودگی شدید هوا در تهران
سالروز شهادت بانوی آب و آینه حضرت زهرا سلام الله علیها
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
ذخیره سازی ۴۰۰ هزار تن پیاز در انبار‌های فلاورجان
تصاویر ناسا از منطقه آتش سوزی در جنگل الیت چالوس
تعطیلی مدارس و ادارات در برخی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی به دلیل آلودگی هوا فردا یکشنبه ۲ آذر
کارشناسی ارشد، یکساله و دکتری سه ساله می‌شود
غیر حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها در روز‌های سه شنبه و چهار شنبه
راه‌اندازی بازارچه‌های میوه و تره بار درون شهری در همدان
تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و تأخیر در شروع کار ادارات در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی
آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی از فردا
تعطیلی مراکز آموزشی و ادارات برخی مناطق آذربایجان شرقی
مدارس استان البرز غیر حضوری شد
فردا، تشییع پیکر شهدای گمنام دفاع مقدس
اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل در تهران
ضرورت توجه مسئولان به فراهم شدن زمینه بروز استعدادها
ایران جوان ۱۴۰۴/۰۹/۰۱
یک کشته و ۱۶ مصدوم در تصادف بزرگراه بستان آباد _ تبریز
غیرحضوری شدن مدارس در سه شهر و چند روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۵ ناشنوایان؛ دزفولی طلایی شد  (۲ نظر)
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده  (۱ نظر)
بامداد مرگبار در پایتخت؛ ۴ فوتی در تصادفات آخرین جمعه آبان ماه  (۱ نظر)
آمریکا و سه کشور اروپایی «توافق قاهره» را کشتند  (۱ نظر)
مصرف ۳ تا ۵ برابری برق در کولر‌های گازی  (۱ نظر)
رکورد ۸۸ کیلومتر ریل‌گذاری درطرح چابهار – زاهدان  (۱ نظر)
مدنی‌زاده: نوسان کوتاه‌مدت بورس نباید سرمایه‌گذاران را بترساند  (۱ نظر)
ترک‌ فعل در اجرای قانون جوانی جمعیت جرم است  (۱ نظر)
۱۵ متر سقوط برای نجات یک زندگی در کوه صفه اصفهان  (۱ نظر)
«آخرین دیدار»، در خبر‌های امروز رسانه  (۱ نظر)
بالا گرفتن تنش میان اروپا و آمریکا بر سر اوکراین  (۱ نظر)
تقویت هویت ملی و دینی دو محور کلیدی وزارت آموزش و پرورش است  (۱ نظر)