• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۴۰۷۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
اقتصادی » صنعت

همکاری صنایع ریلی و دانش بنیان‌ها در ساخت قطار ملی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می گوید: همکاری ۵ واحد تولیدی در صنعت ریلی و ۲۵ شرکت دانش بنیان به تولید قطار ملی منجر شد و با تولید انبوه آن بخشی از نیاز به واگن مترو در حمل و نقل عمومی برطرف می‌شود.

همکاری صنایع ریلی و دانش بنیان‌ها در ساخت قطار ملی
 
آقای محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: در ماده ۵۴ و ۵۸ قانون برنامه ششم تکلیف کار مشخص شده است بر این اساس وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها مکلفند ۲ هزار دستگاه واگن برای تهران و کلانشهر‌ها تامین کنند که سهم تهران هزار و ۵۰ دستگاه است.
 
وی گفت: بر اساس این قانون، وزارت کشور مناقصه‌ای را در سال ۹۵ برگزار کرد و یک شرکت چینی و واگن سازی تهران با هم برنده این مناقصه می‌شوند.
 
آقای هرمزی گفت: قرار بر این شد که واگنی تولید شود که سهم داخلی سازی آن ۳۰ درصد باشد و از محل خط اعتباری بین ایران و چین این قرارداد انجام شود.
 
وی گفت: ما تعداد ایستگاه‌های مترو را برای توسعه حمل و نقل عمومی و رفاه مردم افزایش می‌دهیم، اما چون واگن به میزان کافی نداریم، رضایت مردم جلب نمی‌شود. 
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در دولت قبل پیش پرداخت ۱۵ درصدی قرارداد با چینی‌ها پرداخت نشده و طبیعتا ۸۵ درصد فاینانس چین هم محقق نشد، اما در دولت اقای رئیسی این اتفاق افتاد و سهم ایران از قرارداد پرداخت شد.
 
آقای هرمزی گفت: سهم داخلی سازی هم از ساخت بدنه فراتر رفته و با انتقال فناوری، بوژی را در داخل کشور تولید میکنیم. 
 
وی گفت: در تهران ۱۵۰۰ دستگاه دیگر واگن نیاز است و این نیاز را تا حدودی پوشش داده ایم.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در متروی تهران کارگروه قطار علمی تشکیل شد با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و وزارت صمت، ۵ شرکت تولیدکننده شامل واگن سازی تهران، مپنا، جهاد دانشگاهی، تیوان ترمز و صدرافن و همچنین ۲۵ شرکت دانش بنیان در این کارگروه عضو هستند. 
وی افزود: قرار شد هر کدام از این شرکت‌ها بخشی از قطار را تولید کنند تا به یک قطار ملی برسیم. 
 
آقای هرمزی گفت: در دوسال اخیر روند ساخت واگن مترو را به صورت علمی پیش بردیم، آزمایش‌های استاتیک، دینامیک و ترمز را انجام دادیم و ایرادات را برطرف کردیم و در هفته گذشته تایید سیر ایمن قطار صادر شد. 
 
وی گفت:  هم اکنون کشور توان دارد تا ۸۵ درصد یک قطار مترو را تولید کند. بر این اساس بوژی، سیستم رانش، درب‌ها، ترمز و بدنه در شرکت‌های داخلی تولید شد و به نوعی همه شرکت‌ها میتوانند در تولید این قطار همکاری کنند. 
 
هرمزی افزود: اکنون ساخت ۷ دستگاه بدنه واگن تکمیل شده و ۲۱ دستگاه بدنه در متروی تهران در حال تولید است و پس از تکمیل، تولیدکنندگان، دیگر تجهیزات را بر روی این بدنه نصب می‌کنند.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در این بخش، دولت تخصیص ۷۷ میلیون یورو به عنوان پیش پرداخت را مصوب کرد و برداشت انجام شد و در حساب شهرداری تهران این رقم موجود است.
 
آقای هرمزی در پایان گفت: قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن برای متروی تهران به ۷۹۱ دستگاه رسید و با اضافه شدن ۱۱۳ دستگاه قطار ملی به ۹۰۰ دستگاه میرسد و تا حدودی نیازمندی به واگن مترو مرتفع می‌شود همچنین همه شرکت‌های تولید کننده تجهیزات واگن می‌توانند در تولید قطار ملی مشارکت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
اشتغال پایدار برای جوانان با خودکفایی در معادن مس تخت گنبد سیرجان
تساوی حاصل تلاش دو تیم داماش گیلان و مس سونگون
ضرورت حمایت از واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط
شبکه‌های رادیویی متمرکز بر بازنمایی ظرفیت استان‌ها
برگزاری دوره توانمند سازی گروه های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در آبادان
ویزیت رایگان متخصص قلب و عروق در دستک بندر کیاشهر
پانزدهمین یادواره شهید شهریاری در زنجان
کتابسرا؛ خبر‌هایی از دنیای کتاب در استان سمنان
یکی از دو نیروی گارد ملی هدف قرار گرفته آمریکا جان باخت
روزی به پاسداشت مجاهدت های جان برکفان نیروی دریایی
حال خوب گله مرال‌های هیرکانی 
نمایشگاه اقتصاد به توان مردم درکرمان
پشت کردن ایرلندی‌ها در زمان پخش سرود ملی انگلیس
صعود اباذری به یک‌چهارم نهایی کاراته جهان
برگزاری یادواره شهدای جاویدالاثر در روستای هرچگان
پیروزی نمایندگان آذربایجان شرقی در مسابقات والیبال
تجلیل از نخبگان در جشنواره جهادگران علم و فناوری رفسنجان
وزیر جهاد کشاورزی: تعهد کنیم هیچ آب و غذایی هدر نرود
ارتقای جایگاه تبریز در بازار جهانی جواهرات اولویت مدیریت آذربایجان شرقی
شکست ملوانان در برابر پیکان در تهران
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
سهمیه سوخت به خودرو تعلق می‌گیرد، نه مالک
هوای ۱۴ شهر خوزستان در وضعیت بنفش، قرمز و نارنجی آلودگی
رهبر انقلاب: پیغام با واسطه ایران به آمریکا دروغ محض است
رهبر انقلاب امشب با مردم سخن می گویند
فعالیت حضوری مدارس استان کرمان از فردا شنبه ۸ آذر
دور برگشت لیگ برتر کشتی آزاد در گروه B؛ پیروزی بانک شهر مقابل استقلال جویبار
دیدار حساس بانک شهر و استقلال جویبار
اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل در روز شنبه
عادی سازی مواد مخدر با چاشنی طنز
گسترش ویروس آنفلوانزا
معوقات سایپا همچنان ادامه دارد
کیفیت هوا در تاکستان و آبیک "ناسالم" ؛ قزوین "قابل‌قبول"  
زبان معیار ۱۴۰۴/۰۹/۰۶
اعمال قانون خودرو‌های آلاینده نیازمند سامانه‌های هوشمند است
۴۸ ساعت طلایی درمان آنفلوآنزا، کلید بهبودی سریع
سهمیه سوخت به خودرو تعلق می‌گیرد، نه مالک  (۲ نظر)
توضیح نهاجا درباره عبور جنگنده میگ ۲۹ از آسمان تهران  (۲ نظر)
پیش‌فروش محصولات سایپا ویژه ۳ گروه از متقاضیان  (۲ نظر)
اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل در کرج  (۱ نظر)
دستگیری فرد هتاک به مقدسات در اراک  (۱ نظر)
مهد کودک‌ و پیش دبستانی‌ها تعطیل؛ کلاس‌های مجازی هم میزبان مدارس  (۱ نظر)
اقامه نماز باران در کوهسار  (۱ نظر)
آغاز طرح جایگزینی ۳ میلیون موتورسیکلت فرسوده در تهران  (۱ نظر)
اجتماع بزرگ حجاب فاطمی در تهران  (۱ نظر)
موج هشدار دهنده آنفلوانزا در روزهای آلوده  (۱ نظر)
تشدید پایش مصارف غیرمجاز و توسعه کنترل‌های هوشمند برق در تهران  (۱ نظر)
افزایش قیمت بنزین برای نظم‌بخشی مصرف و مبارزه با قاچاق  (۱ نظر)
جزئیات تعطیلی شنبه ۸ آذرماه در آذربایجان‌غربی به دنبال تداوم آلودگی هوا  (۱ نظر)
اقدام گسترده پلیس برای مقابله قاطع با مجرمین در محلات لرستان  (۱ نظر)
مصرف گاز بخش خانگی به مرز ۳ میلیارد مترمکعب رسید  (۱ نظر)