ضرغامی: معرفی توانمندی های داخلی ضرورتی ملی است
رئیس رسانه ملی گفت: تولید و پخش برنامه های معارفی، تابع سیاست های روشنی است که با توجه به مصالح کشور، حساسیت های موجود در جامعه، شرایط جهانی و ضرورت پرهیز از ایجاد تفرقه یا شبهه افکنی در میان مخاطبان اتخاذ می شود.
به گزارش واحد مرکزی خبر، عزت الله ضرغامی در سی و ششمین نشست سراسری افق رسانه با موضوع «دین در رسانه» ، سیاست هایی همچون "پاسخ به شبهات" و پرهیز از "شبهه زایی" در طرح موضوعات معارفی؛ تقویت کارکرد دین در زندگی فردی و آرامش روحی و روانی جامعه؛ توانمندی دین در پاسخ به نیازها، خرافه زدایی و مبارزه با تحریف در معارف دینی؛ نوآوری و پدیده سازی در برنامه های دینی؛ تربیت مشاوران و کارشناسان معارفی آشنا به قواعد رسانه برای همه ساختارهای رسانه ای؛ جایگاه برجسته روحانیت در ترویج دین، حساسیت وظیفه تهیه کنندگان و روسای گروه های معارف؛ بیان احکام و معارف دینی به زبان ساده و مناسب با ظرفیت مخاطبان انبوه به ویژه در مستحبات؛ تفکیک میان رفتار ناصواب دینی از روی ناآگاهی و جهل عوام و رفتار برنامه ریزی شده دشمنان آگاه در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی را از جمله ضرورت های حوزه تولید و تأمین برنامه های معارفی دانست.
ضرغامی با تشریح وظایف رسانه ملی درسال « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: معرفی توانمندی های داخلی ضرورتی ملی است و اقتصاد کشور نباید شرطی شود.
رییس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: توجه به توانمندی داخلی و معرفی ظرفیت های ناشناخته کشور؛ در حوزه های تولید و خدمات از اولویت های رسانه ملی است و موضوعاتی همچون تبیین الگوی مصرف؛ ساده زیستی و دوری از تجمل و اشرافی گری؛ ازدواج ساده؛ الگو سازی از چهره های مبتکر، مولد و کارآفرین؛ آموزش مهارت ها؛ معرفی و ارزش گذاری روی مشاغل مورد نیاز جامعه و ترویج فرهنگ کار و مشارکت در امور خیریه از اهمیت بیشتری در حوزه فرهنگ و اقتصاد برخوردار است.