پخش زنده
امروز: -
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به تلاشها برای ایجاد ۸۲ اتاق بهداشت جدید، از توسعه زیرساختهای سلامت مدارس این استان همزمان با هفته سلامت خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، سیداردشیر رشیدی آلهاشم روز چهارشنبه در نشست کمیته سلامت و نشاط اجتماعی آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: تغییر سبک زندگی موجب افزایش کمتحرکی، چاقی و برخی آسیبهای جسمی در میان دانشآموزان شده و از همین رو ترویج سبک زندگی سالم و ارتقای آگاهیهای بهداشتی در مدارس از اولویتهای آموزش و پرورش استان است.
وی با اشاره به همکاری بین مدارس و مراکز بهداشت و لزوم توجه خانوادهها به سلامت دانشآموزان، اضافه کرد: بزرگداشت هفته سلامت فرصتی برای فرهنگسازی عمومی و افزایش توجه جامعه به موضوع بهداشت و سلامت خانوادهها است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: بر همین اساس تعداد اتاقهای بهداشت مدارس استان که در سالهای گذشته ۲۰ مورد بود، اکنون به ۱۰۵ اتاق افزایش یافته و این اتاقها به تجهیزات پزشکی و بهداشتی مجهز شدهاند.
رشیدی آلهاشم با اشاره به تلاشها برای ایجاد ۸۲ اتاق بهداشت جدید، گفت: تعداد پایگاههای تغذیه سالم مدارس استان اردبیل هم امسال به ۴۱۸ مورد افزایش یافته و برای تجهیز بخش بهداشت مدارس ۳۸ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی همچنین از تهیه و توزیع بستههای بهداشتی برای دانشآموزان دختر مدارس شبانهروزی خبر داد و افزود: پنج میلیارد ریال در این راستا هزینه شده و از طریق معاونت تربیتبدنی و سلامت نیز ۸۳ سرویس بهداشتی تعمیر و بازسازی شده و تعمیر و تجهیز ۱۴۱ سرویس بهداشتی دیگر نیز در برنامه اجرایی قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل برگزاری ۳۸ وبینار استانی با موضوع توانمندسازی مراقبان سلامت را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: طرح آموزش سبک زندگی سالم با محوریت «سفره سلامت» ویژه مدارس ابتدایی و با همکاری ادارهکل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست با مشارکت ۱۵۰ هزار نفر از دانشآموزان و فرهنگیان از ۷۴۶ مدرسه اجرا شده است.
لیلا حضرتی، معاون تربیت بدنی و سلامت ادارهکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با تقدیر از دستگاههای اجرایی از جمله هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت و محیط زیست افزود: برنامههای گوناگونی برای هفته سلامت پیشبینی شده است که از جمله میتوان به همایش پیادهروی در شورابیل، تجلیل از مربیان سلامت مدارس، برپایی چادرهای ایستگاه سلامت، افتتاح ۲ اتاق بهداشت در مدارس ناحیه یک اردبیل اشاره کرد.
۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت با عنوان هفته سلامت نامگذاری و شعار امسال این مناسبت «همه با هم برای سلامت و امنیت با تکیه بر دانش» تعیین شده است.