• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۷۹۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۵ - ۰۹:۰۸
کیش » اقتصادی

حل ناترازی انرژی، نیازمند اجماع حاکمیت و مردم

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: جنگ اقتصادی تمام نشده، حل ناترازی انرژی، نیازمند اجماع حاکمیت و مردم است.

حل ناترازی انرژی، نیازمند اجماع حاکمیت و مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، سید اسماعیل حسینی با اشاره به شکست نظامی دشمن و ورود او به جنگ اقتصادی جهانی، گفت: رفع چالش ناترازی انرژی (برق، گاز، بنزین) در کشور نیازمند تدبیر دستگاه‌های متولی و هماهنگی مردم در بخش مصرف است و این مسئله از دست یک نهاد یا بخش به تنهایی خارج است.

او افزود: حوزه انرژی از مولفه‌های قدرت ایران است، اما متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل سوءمدیریت‌، ترک فعل‌ و سوءنظارت‌ها به یک چالش تبدیل شده است به گونه ای که در تابستان با ناترازی برق و در زمستان با ناترازی گاز مواجه می‌شویم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دشمنان پس از شکست مفتضحانه در جنگ نظامی، اولویت خود را بر جنگ اقتصادی قرار داده‌اند و در این جنگ، اقتصاد ایران و بخش بزرگی از اقتصاد جهان درگیر است.

حسینی، یکی از ابعاد مهم جنگ اقتصادی را بخش انرژی دانست و گفت: تنگه هرمز به عنوان ابزار آفندی ایران، اقتصاد انرژی دنیا را تحت فشار قرار داده و دشمن نیز با ابزار‌هایی مانند محاصره دریایی برای توقف صادرات نفت ایران و حملات به زیرساخت‌های انرژی داخل کشور تلاش می‌کند.

او افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های انرژی دشمنان بسیار آسیب‌پذیرتر از ایران است و آنها فعلاً وارد جنگ شدید زیرساخت‌ها نشده‌اند، با این حال، تعدادی از نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ ما مورد اصابت قرار گرفته‌ و نیازمند مدیریت مصرف با حساسیت بیشتری هستیم.

حسینی، با اشاره به اینکه برای تولید برق، باید به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر برویم، گفت: مجلس شورای اسلامی هماهنگی‌هایی انجام داده و هم‌اکنون چند ده میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه هفت هزار مگاوات انرژی خورشیدی تخصیص یافته است و از هزار مگاوات در ابتدای دولت به حدود چهار هزار و پانصد مگاوات رسیده است و در بخش انتقال و توزیع نیرو نیز باید تلفات شبکه کاهش پیدا کند.

او به دو بعد تجهیزات و فرهنگ نیز اشاره کرد و افزود: تجهیزات سرمایشی در اوج مصرف تابستان، ۳۵ هزار مگاوات برق مصرف می کنند و باید به‌روزرسانی و بازدهی آنها افزایش پیدا کند.

حسینی با بیان اینکه مردم باید به سمت بهینه‌سازی مصرف حرکت کنند، گفت: مردمی که شب ها در میدان ها و محله ها حاضر می شوند و جهاد می‌کنند، باید جهاد خود را با مصرف بهینه انرژی در جامعه تکمیل کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: با نزدیک شدن به اوج گرما در تابستان و اوج سرما در زمستان، در شرایط عادی نیز با چالش مواجه بودیم و با توجه به مورد اصابت قرار  گرفتن تعدادی از زیرساخت‌های تولید انرژی، نیاز است مدیریت مصرف با حساسیت بالاتری دنبال شود تا دشمن را در این جبهه نیز ناامید کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
پیشرفت مناسب طرح ملی جی نف در شهر‌ها و روستاه‌های سمیرم
گرامیداشت شهدای والامقام «پد خندق» در سرفاریاب
ساماندهی مزار ۲۲۷ شهید جنگ رمضان در شهرستان‌های استان تهران
ثبت تورم اجاره در خرداد ۱۴۰۵ پایین‌تر از نرخ تورم عمومی
زمین لرزه در کابل و شماری از ولایات افغانستان
طلاب و روحانیان، همنوا با عزاداران حسینی مسجد اعظم اردبیل
برداشت خوشه‌های طلایی گندم در بشرویه
حال و هوای محرم در اجتماعات شبانه مردم کردستان
مهر تأیید ۱۰۵ نشان ملی و بین المللی بر صنایع دستی لرستان
کلیمانجارو تانزانیا، شاهد تجلی عشق و وفاداری به نهضت حسینی بود
نشست پاسخگویی به دغدغه‌های مردمی
افزایش غلظت گردوخاک در اصفهان
شبکه نسیم با یک رئالیتی‌شوی تازه به استقبال مخاطبان می‌رود
مشخص شدن دستیاران نناد در تیم ملی هندبال مردان ایران
اجتماع شبانه همدلی مردم چهارمحال و بختیاری
تشکیل کمیته‌های ۱۴ گانه ستاد شهرضا گرامیداشت ایام تشییع رهبر شهید
پنهان‌کاری به سبک اروپا
پیش بینی برداشت ۷۰۰۰ تن هندوانه از اراضی خواف
توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در بردسکن
«گل بی‌گاه»، «خانه‌ای که ایستاد» و «غول جوجه‌تیغی» از امروز روی آنتن رادیو نمایش
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم
پخش مسابقه تیم ملی ایران و مصر از شبکه سه سیما 
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
آغاز به کار ادارات استان فردا شنبه از ۹ صبح
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم
تاخیر دوساعته آغاز بکار ادارات فردا بخاطر بازی فوتبال ایران در جام جهانی
امشب، آغاز پخش فصل سوم «آقای قاضی» از شبکه دو سیما
تاخیر شروع به کار ادارات خوزستان در روز شنبه ۶ تیر
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
جریمه میلیاردی فروشنده کیف و کفش قاچاق در رشت
تقویم روز و اوقات شرعی ۵ تیر ۱۴۰۵
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس
شنیده‌شدن صدای انفجار در سیریک و قشم
تعویق ۲ ساعته آغاز به کار ادارات مازندران، فردا
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب رفع می‌شود  (۳ نظر)
یادگیری رایگان هنرهای سنتی؛ ثبت‌نام دوره‌های تابستانی در شیراز آغاز شد  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
سنای آمریکا به پایان جنگ با ایران رأی داد  (۱ نظر)
روز تاسوعا در کربلا چه گذشت؟  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)