پخش زنده
امروز: -
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: در سال گذشته عملیات مرمت و احیای ۱۰ رشته قنات در بخشهای مرکزی، ایرندگان و پشتکوه این شهرستان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، مجتبی خاشی بیان کرد: عملیات احیا و بازسازی این قنوات با هدف تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی و افزایش تولید محصولات کشاورزی اجرا شده است.
وی افزود: برای اجرای طرحهای احیا و مرمت قنوات در سال گذشته ۱۸ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی با اشاره به ظرفیت بالای قنوات این شهرستان بیان کرد: طول کل قنوات خاش حدود ۴۰۰ کیلومتر است که با اراضی آبخور بالغ بر یکهزار هکتار میباشد.
وی ادامه داد: تاکنون حدود ۱۰۰ کیلومتر از قنوات این شهرستان بازسازی و مرمت شده است.
وی با تاکید بر اهمیت حفظ منابع آب زیرزمینی گفت: احیا و مرمت قنوات علاوه بر اینکه آسیبی به منابع آب زیرزمینی وارد نمیکند، موجب ایجاد درآمد پایدار برای کشاورزان نیز میشود.