بهگزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی سملیان در جمع خبرنگاران گفت: بازخوردهایی که رسانهها درباره مشکلات و مسائل حوزه ارتباطی ارائه میدهند نقش مهمی در بهبود خدمات و رفع نواقص دارد و این تعامل به ارتقای کیفیت خدمات ارتباطی در استان کمک کرده است.
وی با اشاره به مشکلات ارتباطی در برخی مناطق استان در ایام جنگ افزود: با تلاش همکاران در بخشهای مختلف از جمله مخابرات، شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای تلفن همراه، این اختلالات در سریعترین زمان ممکن برطرف شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با بیان اینکه در جزیره خارگ نیز اختلالاتی در جریان جنگ تحمیلی سوم ایجاد شده بود، اضافه کرد: با تلاش نیروهای فنی و همکاری بخش خصوصی، مشکل ارتباطی این منطقه در کمتر از ۲۴ ساعت برطرف شد که نمونهای از تلاش و همدلی فعالان حوزه ارتباطات در استان بود.
وی با اشاره به اجرای طرحهای توسعه فیبر نوری در استان بیان کرد: این طرح توسط اپراتورهای مختلف دارای مجوز از وزارت ارتباطات در شهرستانهای استان در حال اجرا است و برای اطلاع از وضعیت پوشش، سامانه ایران FTTH در دسترس مردم قرار دارد.
سملیان گفت: در مناطقی که در این سامانه با رنگ سبز مشخص شدهاند، اپراتور موظف است حداکثر ظرف یک ماه خدمات فیبر نوری را به متقاضی ارائه دهد و در صورت تأخیر مشمول جریمه خواهد شد.
وی با بیان اینکه اجرای طرحهای فیبر نوری در برخی شهرستانها پیشرفت بیشتری داشته است، گفت: اپراتورها تا پایان سال ۱۴۰۶ فرصت دارند تعهدات خود در زمینه توسعه فیبر نوری در استان بوشهر را تکمیل کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر در ادامه به موضوع تشعشعات سایتهای مخابراتی اشاره کرد و گفت: پایش و نظارت بر میزان تشعشعات توسط سازمان انرژی اتمی کشور بهصورت مستمر انجام میشود و میزان تشعشعات سایتهای BTS در استان بوشهر کمتر از حد استانداردهای تعیین شده است.
سملیان با اشاره به برنامههای توسعه زیرساخت ارتباطی در سال جاری افزود: امسال اجرای ۹ مرکز مخابراتی جدید در استان در دستور کار قرار دارد و برای هر مرکز حدود ۱۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری پیشبینی شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر ادامه داد: همچنین اجرای ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در مسیر شهرستانهای دشتی و تنگستان و تکمیل طرحهای فیبر نوری در برخی شهرها از جمله بوشهر، جم و اهرم از دیگر برنامههای امسال است.
وی با اشاره به طرحهای اجرا شده در سال گذشته گفت: در هفته دولت سال گذشته ۹۰ طرح ارتباطی با سرمایهگذاری ۲۴۷ میلیارد تومان در استان بوشهر اجرا شد و در دهه فجر نیز ۱۳ طرح ارتباطی با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان به بهرهبرداری رسید.
سملیان افزود: امسال نیز در هفته دولت اجرای طرحهای ارتباطی جدید با اعتباری حدود ۹۰ میلیارد تومان برای توسعه مراکز ارتباطی و زیرساختهای مرتبط برنامهریزی شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از پوشش مناسب ارتباطی در محورهای اصلی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود ۹۲ درصد مسیرهای اصلی جادهای استان تحت پوشش ارتباطات صوتی اپراتورهای تلفن همراه قرار دارد.
با اشاره به اجرای طرحهای آموزشی در حوزه فناوریهای نوین افزود: در قالب طرح «ایران دیجیتال» حدود ۲۴ هزار دانشآموز مقطع متوسطه اول در استان بوشهر در حال فراگیری مهارتهای برنامهنویسی و هوش مصنوعی هستند.
وی بیان کرد: در پایان این طرح مسابقاتی برگزار میشود و نفرات برتر علاوه بر دریافت جوایزی مانند لپتاپ و تلفن همراه، میتوانند در آینده بهعنوان نیروی انسانی متخصص در شرکتهای دانشبنیان فعالیت کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر همچنین از کسب رتبه نخست کشوری در حوزه رضایتمندی اطلاعرسانی خبر داد و گفت: با همکاری رسانههای استان، در سال گذشته ۵۵ خبر در حوزه ارتباطات منتشر شد که همین تعامل باعث شد استان بوشهر در جشنواره روابط عمومی وزارت ارتباطات رتبه نخست کشور در شاخص رضایتمندی و شفافیت اطلاعرسانی را کسب کند.