اجرای طرح مهتاب در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف عبور موفق از پیک بار تابستان و جلوگیری از مصرف غیرمجاز برق طرح مهتاب در استان اجرا شد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رسول روستایی با بیان اینکه این طرح از سوی شرکت توانیر ابلاغ شده است، گفت: طرح مهتاب با هدف مدیریت و بهینهسازی مصرف انرژی و کاهش ناترازی برق در کشور اجرا میشود و یکی از مهمترین محورهای آن، شناسایی و جمعآوری انشعابهای غیرمجاز است.
وی افزود: با اجرای این طرح تاکنون ۴۷۵ مورد برق غیرمجاز در استان شناسایی و جمعآوری شده که این میزان معادل ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار کیلووات ساعت انرژی مصرفی بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ادامه داد: با حذف این میزان مصرف غیرمجاز، شبکه برق پایدارتر شده و امکان تأمین برق سایر مشترکان فراهمتر شده است؛ بهگونهای که برق صرفهجوییشده قابلیت تأمین انرژی مورد نیاز حدود هزار خانوار را دارد.
نیکروز مجری طرح مهتاب در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این طرح در چهار محور اصلی شامل مقابله با برقهای غیرمجاز و استخراج غیرقانونی رمز ارز، تسریع در نصب کنتور مشترکان جدید، تعویض کنتورهای معیوب و اعمال کنترل مضاعف بر مشترکان صنعتی و کشاورزی اجرا میشود.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه استخراج غیرمجاز رمز ارز یا استفاده غیرقانونی از برق، موضوع را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۱۲۱ اطلاع دهند و اضافه کرد: گزارشدهندگان در این زمینه مشمول دریافت پاداش خواهند شد.