پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل شرکت آبفای کردستان: با وجود افزایش ۵۳ درصدی بارندگیها و رشد ۲۰ درصدی ذخایر سدهای استان، مدیریت مصرف آب همچنان ضروری است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، فرهاد افزود: از مجموع ۱۸ سد استان، ۸ سد سرریز کردهاند، اما شهرستانهای قروه، دهگلان و بیجار همچنان با کاهش بارندگی و تنش آبی مواجهاند.
به گفته وی، سالانه ۱۱۸ میلیون مترمکعب آب در استان مصرف میشود که بیش از نیمی از آن از منابع سطحی تأمین میشود.
فرهاد استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف و رعایت الگوی صحیح مصرف در خانوادهها را از مهمترین راهکارهای حفظ پایداری آب شرب عنوان کرد.