پخش زنده
امروز: -
تبادل آتش میان نیروهای امنیتی و اشرار مسلح در کشمیر تحت کنترل پاکستان جان دست کم ۴ نیروی پلیس را گرفت و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، اوضاع در بخشهای مختلف منطقه خودمختار کشمیر که تحت کنترل دولت فدرال اسلامآباد قرار دارد، پس از اعتصاب یک گروه سیاسی به نام "کمیته اقدام" و اعتراض آنان به انتخابات آتی مجلس در این منطقه، تشدید شده و دولت اسلامآباد بیش از ۱۳ هزار نفر از نیروهای امنیتی بیشتری به کشمیر اعزام کرده است.
فرمانده پلیس کشمیر پاکستان اعلام کرد که درپی درگیری مسلحانه اشرار وابسته به کمیته اقدام به نیروهای امنیتی، چهار پلیس کشته و ۲۰ نفر دیگر به شدت زخمی شدند.
دولت خودمختار آزاد جامو و کشمیر پاکستان پیشتر طی فرمانی، کمیته اقدام را منحل کرد. از سوی دیگر مسئولان سیاسی کمیته اقدام نیز روز سهشنبه این هفته را فراخوان دادند تا اعتصاب کامل در سراسر این منطقه به اجرا گذاشته شود.
کشمیر پاکستان یک منطقه خودمختار است که نمایندگان مجلس آن با رای مستقیم مردم این منطقه انتخاب میشوند و نخست وزیر نیز از میان جناح دارای اکثریت کرسی در مجلس قانون ساز انتخاب خواهد شد. رئیس جمهور منطقه کشمیر نیز از سوی دولت فدرال (اسلامآباد) منصوب میشود.
قرار است ۵ مرداد امسال (۲۷ ژوئیه) انتخابات در کشمیر تحت کنترل دولت پاکستان برگزار شود، اما این روزها مخالفتها بر برخی مسائل داخلی و انتخاباتی تشدید شده و در تازهترین آن ۷۲ نفر از اعضای وابسته به کمیته اقدام بازداشت شدهاند.