پخش زنده
امروز: -
با افزایش دما در این روزهای گرم برای رفع مشکل ناترازی افت ولتاژ برق باید مصرف برق با صرفه جویی مدیریت شود.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، روحالله جهانتیغ فرماندار زهک با حضور میدانی در مناطقی از شهر زهک و بررسی میزان بار برق منازل مشترکین، گفت: به طور ناخواسته شرایط اقلیمی و دمای هوا در منطقه، مردم را به سمت استفاده بیشتر از تجهیزات سرمایشی سوق میدهد و انجام آن اجتناب ناپذیر است، اما شهروندان میتوانند با تغییر الگوی مصرف خود، میزان مصرف برق را کاهش دهند.
وی بیان کرد: برای پیشگیری از بروز ناترازیهای برقی در شهرستان، هر کس مسئولیتی را بر دوش خود دارد و همانطور که ورود برق به منازل مشترکین بر عهده متولیان حوزه برق شهرستان است، مصرف بهینه و حفظ آن بر عهده مردم بوده و آنان هستند که با نوع مصرف خود تصمیم میگیرند تا چه زمانی برق داشته باشیم.
جهانتیغ افزود: خاموش کردن لامپها هنگام خروج از اتاق یا خانه، کاهش تعداد لامپهای منازل و فروشگاهها، تنظیم سیستمهای سرمایشی روی دمای اطمینان ۲۳ درجه و از برق جدا کردن دستگاههای برقی پس از استفاده، از جمله موارد سادهای هستند که با رعایت آنها میتوان از بروز ناترازیهای برقی بهراحتی پیشگیری کرد.
فرماندار زهک در پایان گفت: مجموعه نهادهای مرتبط در تأمین و توزیع برق ساکنان شهرستان به طور مستمر برای پیشگیری از بروز هرگونه اختلال در برقرسانی به مشترکان تلاش میکنند و باید هر چه سریعتر نقاط دارای مشکل رفع شود، اما این تلاش بدون مشارکت و همراهی مردم و نقشآفرینی آنان ثمربخش نخواهد بود.