پخش زنده
امروز: -
از ۱۳۰ فعال پرورش نخبگان ورزشی مدارس استان قم در خانه معلم قدردانی شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قم در آیین تجلیل از فعالان تربیت بدنی و ورزش دانشآموزی استان قم گفت: این ۱۳۰ برگزیده در بخشهای مختلف آموزشی و ورزشی به عنوان نخبگان تربیت بدنی سال تحصیلی گذشته معرفی شدهاند.
علی یزدی افزود: در این مراسم از مدیران مدارس، پیشکسوتان، فرهنگیان و دیگر فعالان عرصه ورزش دانشآموزی که در سطوح مختلف آموزش و پرورش نقشآفرینی کردهاند، قدردانی میشود.
وی با اشاره به موفقیتهای ورزش دانشآموزی قم افزود: امیدواریم با تلاش این عزیزان و برنامهریزیهای انجامشده، جایگاه استان قم در حوزه ورزش دانشآموزی در سطح کشور بیش از پیش ارتقا یابد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه ۱۴ طرح و برنامه در حوزه تربیت بدنی مدارس استان در حال اجراست، گفت: توسعه فضاهای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی، برگزاری المپیادهای ورزشی درونمدرسهای، فعالیت انجمنهای ورزشی دانشآموزی، حضور در مسابقات کشوری و اجرای طرح هادی ویژه معلمان تربیت بدنی از جمله مهمترین برنامههای این حوزه است.
یزدی خاطرنشان کرد: با وجود برخی محدودیتها در برگزاری مسابقات ورزشی در سال گذشته، فعالیت کانونهای ورزشی دانشآموزی در طول سال تحصیلی ادامه داشته و دانشآموزان قم در مسابقات مورد تأیید فدراسیون ورزش دانشآموزی حضور فعالی داشتهاند.
وی همچنین به تغییر رویکرد آموزش درس تربیت بدنی در مدارس اشاره کرد و گفت: زنگ ورزش امروز با گذشته تفاوتهای اساسی دارد و برای هر پایه تحصیلی، آموزش یک رشته ورزشی تخصصی پیشبینی شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: دانشآموزان پایه چهارم مهارت طنابزنی، پایه پنجم تنیس روی میز و پایه ششم فوتبال و شنا را فرا میگیرند و در دوره متوسطه اول نیز رشتههایی مانند هندبال، بسکتبال و والیبال به صورت تخصصی آموزش داده میشود.
وی تأکید کرد: هدف از این برنامهها، ارتقای سطح آمادگی جسمانی دانشآموزان، شناسایی استعدادهای ورزشی و گسترش فرهنگ ورزش در مدارس است.