• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۲۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۲:۵۶
کهگیلویه و بویراحمد » اجتماعی
مجری مدیریت مصرف برق ادارات استان خبر داد؛

رکورد بد مصرفی برق در ادارات کهگیلویه و بویراحمد

 تلاشان گفت: بیش از ۸۰ درصد دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بد مصرف‌اند.

رکورد بد مصرفی برق در ادارات کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، همزمان افزایش گرما و به تبع آن افزایش مصرف برق و ضرورت مدیریت ناترازی انرژی، شرکت توزیع نیروی برق استان نظارت بر مصرف ادارات را تشدید کرده است.
مجری مدیریت مصرف برق ادارات شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: امروز در مانور پایش مصرف برق ادارات هشت گروه از کارشناسان شرکت توزیع برق با مراجعه به دستگاه‌های اجرایی تذکرات لازم را در خصوص لزوم رعایت الگوی مصرف ارائه کردند.
محمد تلاشان افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت نیرو همه ادارات موظف‌اند در ساعات اداری ۳۰ درصد و پس از پایان وقت اداری ۷۰ درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند تا در مدیریت ناترازی برق کشور سهیم باشند.
تلاشان با اشاره به مصرف بالای برق در برخی از ادارات کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: براساس بررسی‌های انجام شده از طریق سامانه‌های هوشمند، حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد ادارات استان پس از ساعات اداری مصرف برق بالاتری از حد انتظار دارند و این ادارات شناسایی و گروه‌بندی شده‌اند و کارشناسان شرکت توزیع برق برای ارائه تذکر و پیگیری کاهش مصرف به آنها مراجعه می‌کنند.
وی همچنین از قرار گرفتن اداره کل آموزش و پرورش وادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها در ردیف ادارات پر مصرف خبر داد و گفت: حدود ۷۰ تا ۸۰ مدرسه در شهرستان بویراحمد در فهرست مشترکان بدمصرف قرار دارند و امروز نکات و الزامات مدیریت مصرف به مسئولان آموزش و پرورش استان ابلاغ شد و انتظار می‌رود با رعایت این موارد شاهد کاهش مصرف برق در این بخش باشیم.
مجری مصرف برق ادارات شرکت توزیع برق استان با اشاره به نحوه کنترل مصرف ادارات افزود: میزان مصرف هر دستگاه بر اساس قدرت خریداری شده تعیین می‌شود و در صورت عبور از حد مجاز محدودکننده‌های هوشمند به صورت خودکار فعال می‌شود.
تلاشان اضافه کرد: با توجه به هوشمند بودن کنتور‌های برق در صورت تجاوز از سقف تعیین شده سیستم به طور خودکار نسبت به اعمال محدودیت و قطع برق مشترک اقدام می‌کند.
وی از همه دستگاه‌های اجرایی خواست با رعایت دستورالعمل‌های مدیریت مصرف در تأمین برق پایدار و عبور از شرایط ناترازی انرژی همکاری کنند.
معاون آموزش متوسطه نظری و مهارتی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به قرار گرفتن تعدادی از مدارس استان در فهرست مشترکان پرمصرف برق گفت: گستردگی شبکه آموزشی استان و فعالیت برخی مدارس در نوبت عصر از جمله عواملی است که باید در ارزیابی میزان مصرف برق مدارس مورد توجه قرار گیرد.
ابراهیم دباغ امینی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه حدود ۱۵ هزار فرهنگی و نزدیک به ۱۷۰ هزار دانش‌آموز در استان تحت پوشش آموزش و پرورش هستند افزود: پراکندگی گسترده مدارس و حجم بالای خدمات آموزشی شرایط این مجموعه را با سایر دستگاه‌های اجرایی متفاوت کرده است.
دباغ امینی اضافه کرد: براساس مصوبات ابلاغی ساختمان‌های اداری آموزش و پرورش پس از پایان ساعات کاری عمدتاً خاموش هستند و تنها در موارد ضروری ممکن است برخی واحد‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.
معاون آموزش متوسطه نظری و مهارتی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به فعالیت برخی مدارس در شیفت عصر گفت: بخشی از مصرف ثبت‌شده مربوط به مدارسی است که در نوبت دوم فعالیت دارند و همچنین اگرچه آموزش دانش‌آموزان در برخی مقاطع به صورت مجازی دنبال می‌شود، اما کادر اجرایی مدارس برای انجام امور اداری و آموزشی در مدارس حضور دارند.
دباغ امینی افزود: میزان مصرف برخی مدارس که از سوی شرکت توزیع برق اعلام شده نیازمند بررسی دقیق‌تر است تا مشخص شود چه میزان از استاندارد تعیین‌شده فراتر رفته‌اند.
وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی آموزش و پرورش در حوزه مدیریت مصرف انرژی اضافه کرد: فرهنگ‌سازی برای استفاده بهینه از انرژی همواره در مدارس مورد توجه بوده و در برنامه‌های آموزشی تربیتی و صبحگاه مدارس به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.
دباغ امینی از اجرای طرح نبض انرژی در مدارس متوسطه اول خبر داد و گفت: در این طرح دانش‌آموزان راهکار‌های کاهش مصرف حامل‌های انرژی از جمله برق و آب را ارائه می‌کنند و اقدامات برتر مورد تشویق قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه تلاش می‌شود مصرف برق در محدوده استاندارد حفظ شود افزود: در برخی مدارس نیز به دلیل اجرای پروژه‌های عمرانی و ساخت فضا‌های آموزشی جدید در مجاورت مدارس موجود بخشی از مصرف برق ممکن است به فعالیت‌های عمرانی مرتبط باشد.
معاون آموزش متوسطه نظری و مهارتی اداره کل آموزش و پرورش استان از ابلاغ بخشنامه جدید مدیریت مصرف انرژی به مدارس استان خبر داد و گفت: علاوه بر تأکید بر رعایت استاندارد‌های مصرف برق برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مرتبط با صرفه‌جویی انرژی برای دانش‌آموزان و کارکنان مدارس نیز با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
عیادت استاندار لرستان از مداح اهل‌بیت «علیرضا قهرمانی»
سلام بر علمدار کربلا
وقوع طوفان ۱۱۲ کیلومتری در زابل
عزاداری مردم لرستان در تاسوعای حسینی
صدور اسناد مالکیت برای ۵۳ هزار هکتار از اراضی اندیمشک 
نواخته شدن دمام و سنج به یاد حادثه کربلا در گچساران
واژگونی پژو ۴۰۵ با رانندگی نوجوان ۱۴ساله در محور «چالانچولان» لرستان
اعلام تمهیدات ترافیکی روز عاشورای حسینی در زاهدان
خبر‌هایی از برنامه ریزی برای برگزاری مراسم بزرگداشت رهبر شهید در دامغان
کاهش بیش از ۶۰ درصدی پس‌زدگی فاضلاب در بندر ماهشهر
اخباری از گوشه و کنار گیلان، ۳ تیر ۱۴۰۵
گل مالی، آیین کهن مردم لرستان در سوگ امام حسین (ع)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز
اسرائیل با کوچک‌ترین چشم انداز صلح نیز مخالفت می‌کند
آزادی ۸ زندانی جرائم غیرعمد در گیلان همزمان با هفته قوه قضائیه
هاکی چمن قهرمانی آسیا؛ برتری میزبان مقابل امید‌های ایران
گام‌هایی بلند برای زدودن رنج محرومیت از جسم و جان مردم
کاهش دمای هوا در دو روز آینده در استان
به یاد دانشمند هسته‌ای و خانواده اش که در راه خدا شهید شدند
هشدار انصارالله یمن به عربستان، امارات، عوامل و مزدوران آنها
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب رفع می‌شود
برنامه بازی‌های امشب جام جهانی ۲۰۲۶
پیام سردار سیدمجید موسوی به خانوادۀ شهید ماکان نصیری
علت قطع خدمات مبتنی بر کارت بانک‌ها اعلام شد
سفر رئیس جمهور به مشهد مقدس برای زیارت امام رضا(ع)
اختلال خدمات کارت‌محور بانک ملی ایران برطرف شد
بهره‌برداری از چهارمین زنجیره بزرگ تولید گوشت مرغ در خوزستان
نرخ طلا، سکه و نقره در بازار مشهد / سه شنبه ۲ تیر ۱۴۰۵
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه
گفت‌وگوهای سازنده ایران و عمان درباره تنگه هرمز
بسیج مردمی یمن آماده‌باش عمومی اعلام کرد
کاهش ساعت کاری ادارات زنجان در یوم العباس
کانادا ۱۰ رآکتور هسته‌ای می‌سازد
بدون دیپلماسی، زحمات عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست
توضیحات غریب آبادی درباره مذاکرات فنی سوئیس
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد  (۱۵ نظر)
اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب رفع می‌شود  (۳ نظر)
شهرستان باوی صاحب بزرگترین شهرک صنعتی شمال خوزستان می‌شود  (۱ نظر)
رده بندی فیفا، بازگشت ایران به رده ۲۲  (۱ نظر)
نتایج مرحله نخست آزمون حفظ تخصصی قرآن اعلام شد  (۱ نظر)
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  (۱ نظر)
نخستین شب مراسم عزاداری محرم در جوار محل عروج ملکوتی قائد شهید انقلاب  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، اینفانتینو: نمایشی الهام‌بخش از مقاومت و اشتیاق را دیدیم  (۱ نظر)
عارف: مردم بیش از خود گرانی، تحت فشار روانی آن هستند  (۱ نظر)
سنای آمریکا به پایان جنگ با ایران رأی داد  (۱ نظر)
قطع برق خودکار ۲۴۴ مشترک در استان به علت عبور از سقف مجاز مصرف  (۱ نظر)