پخش زنده
امروز: -
معاون محیطزیست و خدمات شهری شهرداری قم از آغاز به کار نخستین خط بازیافت لاستیکهای فرسوده با هدف کاهش آلودگیهای زیستمحیطی، حذف زوائد بصری و بازگرداندن مواد به چرخه مصرف، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مهدی اصفهانیانمقدم با اشاره به آغاز به کار نخستین خط بازیافت لاستیکهای فرسوده در سایت موقت بازیافت انتهای کوه سفید گفت: این مجموعه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع احداث شده و از نیمه نخست سال ۱۴۰۴ عملیات اجرایی آن آغاز شده بود.
وی با بیان اینکه این خط بازیافت با هدف تکمیل چرخه مدیریت پسماند و رعایت استانداردهای زیستمحیطی راهاندازی شده است، افزود: لاستیکهای فرسوده جمعآوریشده از سطح شهر، بهویژه از واحدهایی مانند آپاراتیها و تعویضروغنیها، در این مجموعه فرآوری و بازیافت میشوند.
به گفته آقای اصفهانیان مقدم ظرفیت این خط ماهانه حدود سه هزار و ۶۰۰ حلقه لاستیک و در سال بیش از ۴۰ هزار حلقه است؛ موضوعی که میتواند بخش قابل توجهی از لاستیکهای رها شده در شهر را مدیریت کند.
اصفهانیانمقدم با اشاره به مشکلات ناشی از انباشت لاستیکهای فرسوده در سطح شهر افزود: این پسماندها علاوه بر ایجاد ناهماهنگی بصری، در برخی موارد زمینهساز آتشسوزی و اعزام نیروهای آتشنشانی نیز میشدند.
وی در پایان گفت: با دستور شهردار قم، راهاندازی این خط بازیافت در دستور کار قرار گرفت و اکنون به مرحله بهرهبرداری رسیده است.