• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۲۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۵ - ۰۱:۴۳
بین الملل » آمریکا

ذخایر نفت آمریکا به پایین‌ترین حد در ۴ دهه گذشته رسید

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، میزان نفت موجود در مخاذن راهبردی آمریکا، هفته گذشته به پایین‌ترین سطح از سال ۱۹۸۳ رسید.

ذخایر نفت آمریکا به پایین‌ترین حد در ۴ دهه گذشته رسید

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، طبق داده‌های دولتی منتشر شده در روز دوشنبه، دولت آمریکا فقط در هفته گذشته ۸.۹ میلیون بشکه دیگر از ذخایر راهبردی نفت را آزاد کرد.

با این حساب، ذخایر اضطراری نفت آمریکا به ۳۴۰.۳ میلیون بشکه نفت خام رسیده است که از پایین‌ترین سطح قبلی که در ژوئیه ۲۰۲۳ در زمان ریاست جمهوری جو بایدن پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین ثبت شده بود، فراتر می‌رود.

آخرین باری که ذخایر راهبردی نفت آمریکا کمتر از سطح کنونی بود در ژوئیه ۱۹۸۳ ثبت شده است، زمانی که دولت رونالد ریگان برای اولین بار اقدام به پر کردن ذخایر کرد و آمریکا اقتصاد کوچک‌تری داشت.

ذخایر راهبردی نفت به ابزاری کلیدی تبدیل شده است که مقامات دولت ترامپ از آنها برای کاهش آسیب‌های قیمت بالای انرژی به مصرف‌کنندگان، مشاغل و اقتصاد از آن استفاده کرده‌اند.

جنگ‌های پی در پی آمریکا بخش بزرگی از ذخایر نفت را از بین برده است.

از زمان آغاز جنگ (تجاوزکارانه و غیرقانونی) آمریکا علیه ایران در اواخر فوریه، ذخایر نفت آمریکا ۷۵ میلیون بشکه یا ۱۸ درصد کاهش یافته است.

زمانی که دونالد ترامپ سومین دوره رقابت‌های خود برای کاخ سفید را در سال ۲۰۲۲ آغاز کرد، بایدن را به خاطر تخلیه ذخایر راهبردی نفت مورد انتقاد قرار داد. اما اکنون مقامات دولت ترامپ با سرعت بیشتری پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای امسال، ذخایر نفت را تخلیه می‌کنند.

مایک سامرز مدیرعامل ذخایر نفتی آمریکا هفته گذشته هشدار داد که این ذخایر برای عملیاتی شدن باید حداقل ۲۰ درصد پر باشد.

سامرز در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت: ما اکنون زنگ خطر را به صدا درآورده‌ایم. ما به سطوحی رسیده‌ایم که نگران‌کننده شده‌اند.

بخش پیش‌بینی وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد که همزمان با بسته ماندن تنگه هرمز، ذخایر نفت کشور‌های ثروتمند، به پایین‌ترین سطح در ۲۳ سال گذشته رسید و این روند کاهشی همچنان ادامه دارد.

تنگه هرمز محل عبور یک پنجم نفت جهان است که در نتیجه حملات آمریکا و اسرائیل به ایران از تاریخ ۲۸ فوریه برابر با ۹ اسفند ۱۴۰۴ تاکنون بسته شده است.

در نتیجه ذخایر نفت در ۳۸ کشور ثروتمند که عضو «سازمان توسعه و همکاری اقتصادی» (OECD) را تشکیل می‌دهند، به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۳ تاکنون رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
ترامپ، در قبال دادن امتیازات اقتصادی به ایران تسلیم شده است
هشدار حزب‌الله: به نقض آتش‌بس پاسخ می‌دهیم
به سوئیس نمی‌رفتیم، خون بیشتری از مسلمانان لبنان ریخته می‌شد
دیدار رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با خانواده شهید مهر آرا
ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره ایجاد سازوکار نظارتی برای آتش‌بس لبنان
تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه
کانادا ۱۰ رئاکتور هسته‌ای می‌سازد
گفت‌وگوهای سازنده ایران و عمان درباره تنگه هرمز
کاهش ساعت کاری ادارات زنجان در یوم العباس
توضیحات غریب آبادی درباره تفاهمات مذاکرات فنی سوئیس
گفت وگوهای خاورمیانه‌ای ایران و روسیه در مسکو
ضرورت پیش‌بینی سازوکار اجرایی برای مدیریت تردد ناوگان سنگین در اهواز
بدون دیپلماسی، زحمات عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲ تیر ۱۴۰۵
حمله موشکی اوکراین به منطقه ورونژ روسیه
محدودیت‌های پروازی در تهران، قم و مشهد همزمان با مراسم تشییع پیکر رهبر شهید
بسیج مردمی یمن آماده‌باش عمومی اعلام کرد
تقویم و اوقات شرعی سه شنبه ۲ تیر ۱۴۰۵ به افق قم
اوقات شرعی اهواز، ۲ تیرماه ۱۴۰۵
با راه اندازی واحد فراوری بافت، کل نیاز کشور تأمین می شود
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
عراقچی: برخی دارایی‌های مسدودشده ایران آزاد شدند
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد
نشست قرارگاه امنیتی و دفاعی استان مرکزی به ریاست فرمانده سپاه حضرت روح‌الله
بیانیه مشترک قطر و پاکستان درباره مذاکرات سوئیس
مورینیو: بیرانوند باید در تیم‌های بزرگ اروپایی باشد
جام جهانی ۲۰۲۶، تمجید بوفون از عملکرد بیرانوند
به نقض تفاهم‌نامه واکنش سنگین خواهیم داشت
تمجید کورتوا از بیرانوند
رده بندی فیفا، بازگشت ایران به رده ۲۲
بازتاب درخشش بیرانوند مقابل بلژیک در رسانه‌های خارجی
توضیح وزیر کشور درباره زمان برگزاری انتخابات شورا‌ها
نرخ طلا، سکه و نقره در بازار مشهد / دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵
۳ کشته و یک زخمی بر اثر تصادف ۲ سواری پژو پارس در محور طبس _ یزد
بدبینی به مذاکرات به علت بدعهدی آمریکاهمچنان وجود دارد
سرلشکر رضایی: آمریکا را پاسخگو می‌کنیم
قطعی سامانه اینترنتی برخی بانک‌ها و بلوکه شدن پول مردم  (۲۸ نظر)
فرمانده قرارگاه خاتم‌: شهید پاکپور معمار تحولات عملیاتی بود  (۱۸ نظر)
یارانه خرداد ماه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد  (۷ نظر)
قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء: تنگه هرمز بسته خواهد شد  (۳ نظر)
نتایج وام ۷۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری اعلام شد  (۲ نظر)
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد  (۱ نظر)
واکنش بقایی به نفاق و ریاکاری وزیر خارجه فرانسه  (۱ نظر)
ترخیص مواد اولیه تولید داروی دیابتی با ورود دادستانی تهران  (۱ نظر)
ورود هیئت مذاکره کننده ایران به سوئیس  (۱ نظر)
نخستین شب مراسم عزاداری محرم در جوار محل عروج ملکوتی قائد شهید انقلاب  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، اینفانتینو: نمایشی الهام‌بخش از مقاومت و اشتیاق را دیدیم  (۱ نظر)
عارف: مردم بیش از خود گرانی، تحت فشار روانی آن هستند  (۱ نظر)
آسمانی شدن مادر شهید والامقام اشتیاقی در مِشکان شهرستان نی ریز  (۱ نظر)
آغاز عملیات عمرانی شهر گوزلدره با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی  (۱ نظر)